2010-03-02

Ja, vart 44:e år blir det så här

Det handlar ju rätt mycket om snö överallt, och så har det varit sen i december nu över hela landet. Även i min blogg - exempelvis här - har det varit mycket snö. Därför tänkte jag passa på att påpeka att vart 44 år blir det mycket snö. Det bara är så. Behöver ni bevis är det bara att titta på bilderna nedanför.

Här är en bild på mig från den 5 mars 1966, alltså nästan exakt 44 år sedan och jag var nästan 8 månader gammal. Ser ni vad som finns runtomkring mig?? Just det, skitmycket snö!

Grejen med att det var skitmycket snö i mars 1966 är att det även på julafton samma år var mycket snö. Inte skitmycket, men mycket snö var det i alla fall. Kanske betyder det att vi får en vit jul även i år, 2010. Och ifall någon trott att jag skojat när jag kanske nämnt att jag faktiskt har skottat snö på riktigt, kolla noga på bilden ovanför. Den är alltså tagen den 24 december 1966 och där ser man klart och tydligt att det var otroligt dumt av mig att börja gå i september när jag var 14 månader. Om jag inte envisats med att lära mig gå så hade jag sluppit blivit utnyttjad som barnarbetare! (Eller barnarbete kanske var tillåtet 1966, jag måste kolla.) 

6 kommentarer:

Husan sa...

Ha ha...sådan skyffel hade jag med. Riktigt fina grejjer det där.
Ja barnarbete var säkert lagligt då, jag fick allt skotta jag med. Köra skottkärra o räffsa löv. O inte minst diska, ja jösses va jag diska när jag var liten.

SNÖ, ja vad ska man säga om den som inte redan är sagt???? Ja, det är vit. Oftast.
;)

Yvonne L sa...

Husan: Såna där skyfflar görs säkert inte längre! Konstigt nog hittade jag inga fler barnarbetsbilder, men kanske är mitt album censurerat! :D
Och du har helt rätt. Oftast är snön vit.

Gun sa...

Hahaha vad söt du var. Vilken nostalgi med de kläderna och den fina skyffeln.

Yvonne L sa...

Gun: Om man ändå måste skotta snö så kan man lika gärna vara snyggt klädd!

Anonym sa...

Minsann....hade jag haft egna barn så skulle jag tydligen ha kunnat börja träna dom dom tidigt med skottning....

Hmmm, husan måste jag nog kolla upp. Hon verkar duktig på både det ena och det andra.

Yvonne L sa...

Renathe: Det är nog därför folk har barn, för att lära dem skotta snö! :D
Husan är duktig på mycket, till exempel att virka mössor har jag sett!