2010-03-06

Show Me Yours ... Små under

Veckans tema hos whatthefuckdotcom är "Små under", och mitt lilla bidrag har med vädret att göra, som så mycket annat den här vintern. Här i Sörmland där jag bor så är vi inte vana vid så här snörika vintrar som vi haft nu.
Nog för att jag tycker det är skönt att vi haft en vinter med snö sen i mitten av december - mycket ljusare och trevligare än om det är barmark och regn -  men nu börjar det kännas som att det vore skönt om den försvann över en natt. Nu kommer den ju naturligtvis inte att göra det, men på morgonpromenaden så tittade faktiskt asfalten fram på sina ställen där vi gick. Må så vara att det var på trottoarer där de plogat riktigt rejält, men inte ända ner till asfalten. Det som gjort att asfalten syns är solen som legat på, och den skiner idag också. Alltså sker det små under med de stora massor med snö som marken är täckt av i övrigt. Både jag och Higgins föredrar dessutom ifall snösmältningen inte går för snabbt eftersom om det blir för blött tycker inte Higgins det är roligt att gå promenader. Han gillar ju inte att bli våt, och hur kul är det på en skala med en våt hund efter varje promenad?

Länkar till fler som deltar med sina bidrag till små under hittar ni hos wtfdc.

7 kommentarer:

Marie-Louise sa...

ja, det sker små under nu när solen skiner. Det smälter verkligen. Får jag fråga vilken ras Higgings är? Jag har precis misst min amerikanska cockerspaniel, tik, underbar. Saknar henne så. Ha en bra dag.

Yvonne L sa...

Marie-Louise: Solen gör verkligen sitt jobb såhär på vårkanten!
Higgins är en engelsk cockerspaniel, kan förstå att du saknar din tik!

Wildhearts sa...

Det är lika härligt varje år när man ser asfalt för första gången på flera månader!

Wildhearts sa...

Hur gjorde du för att få till din flickr photstream? Jag har förresten satt dig som kontakt. Ska bli spännande att kika på dina bilder :)

Bitten sa...

Snön borde försvinna över en natt och sedan ska det blir vår på riktigt.

Pennelina sa...

Ja, även om det varit härligt med snö och vinter så ser inte jag heller fram emot slask och lera... Blir sånt före inne när man har hund, katt eller andra varelser med fötter... ;-)

Härlig bild!

Kram från Pennelina

Yvonne L sa...

Wildhearts: Visst blir man alldeles till sig när man ser alsfalt!
Det finns en gadget bland inställningarna på blogspot som heter Flickr photostream, använd den!

Bitten: Visst borde det vara så! Snön kan ju minsann anlända över en natt, då borde den ju kunna försvinna lika snabbt!

Pennelina: Slask och lera är inte det minsta roligt när man har hundar eller katter eller barn. Törs knappt tänka på hur det skulle vara om man hade alla ovan nämnda varelser! ;0)