2010-03-15

Då var det avklarat

Förut när jag kom hem från affären och packade in veckans matvaror i skafferi, frys och kyl så passade jag på att hälla ut lite mjölk i kylen. Tänkte att det kanske var lika bra så att det öppnade paketet tar slut lite snabbare. Sen fick jag ju tillfälle att torka av lite förpackningar och hyllplan som fått mjölk på sig. Jag hade väl i och för sig tänkt städa lite i kylskåpet, men kanske inte just idag. Men i och med att jag hällde ut mjölken idag så fick jag ju städningen avklarad.

7 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Mycket praktisk. Så gör jag också ibland. ;D

Bibbi sa...

Ibland är det något annat som styr över oss;P Det var helt enkelt på tidenatt du skullestäda kylen.. Är rädd detta kommer att drabba mig väldigt snart också.....

Synnøve. sa...

Mycket smart. Ska nog sjutton börja göra det jag med. Då kanske man städar kylskåpet lite oftare hihi.
Kramen.

mille sa...

Tur att det var mjölk.
Jag hade en läckande oljeflaska i skåpet... mmmm det tog tid innan allt var avtorkat, blankt och fint blev det också ;-)

Yvonne L sa...

Em: Visst är det praktiskt, man får ju samtidigt en överraskning eftersom man oftast inte tänkt sig städa just då! :D

Bibbi: Ja, det var väl dags att göra det, fast det hade ju varit smartare att göra det innan jag ställt in nya grejor på hyllorna.

Synnöve: Man blir ju överraskad om inte annat!

Mille: Nästa gång kanske jag ska hälla ut olja istället så att det blir riktigt blankt och glansigt! :D

Jenny sa...

Inget ont som inte har något gott med sig, som man brukar säga. :)

Yvonne L sa...

Jenny: Nä, just det... :D