2010-03-05

Helt rätt

Det finns vissa som inte ska ha djur, och dit hör en kvinna utanför Eskilstuna som trots att hon fått djurförbud inte gjort sig av med sina djur. Igår omhändertogs 20 hundar, 4 grisar och 40 hästar av länsstyrelsen i Sörmland, enligt papperstidningen var ett par av hästarna i så dåligt skick att de fick avlivas på plats. Jag blir så arg när jag läser om sånt, och speciellt nu eftersom det inte är första gången hon blivit uppmärksammad. Hon har redan dömts en gång för djurplågeri, då bodde hon utanför Sala, men den domen har hon visst överklagat och sen bosatte hon sig utanför Eskilstuna och fortsatte tydligen i samma spår som tidigare.

10 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Ibland tycker man att inte bara djuren skall avlivas.. Nej, jag menar inte det, men det borde finnas större straff.

Yvonne L sa...

Em: Det borde verkligen vara höga straff för såna här människor!

Gun sa...

Det måste vara fel i huvudet på en människa som gör så. Att till och med fortsätta i samma stil fast hon blivit stoppad en gång..
Stackars djur.

Yvonne L sa...

Gun: Visst är det synd om djuren! Hon måste vara en sån som "samlar" djur.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
DjurMänniskovän sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Yvonne L sa...

Angående borttagna kommentarer.
Jag har ingenting emot anonyma kommentarer, men eftersom det är min blogg har jag också rätt att ta bort såna. Jag har även rätt att ta bort kommentarer med namn och giltig url.
Till det här inlägget har det kommit några anonyma kommentarer om den här kvinnan som blivit fråntagen sina djur, även en där kvinnan namnges och hennes personnummer skrivs ut. Det här är min privata blogg, inte något sorts forum så såna diskussioner får ni som är intresserade hitta andra ställen för. Kanske öppna egna bloggar.

/Yvonne

Anonym sa...

Känd från Sala för vanvård för ett par år sedan, bedrövligt att hon fått hålla på så länge.
(Saknar Googlekonto)