2010-03-22

Idag är det sol

Igår fyllde ju mamma år och Higgins haltade fortfarande på morgonpromenaden.

När jag tog ut Higgins på gårdagens eftermiddagspromenad snöade det fortfarande, men haltningen hade blivit bättre så vi kunde gå en lite längre promenad och jag behövde inte agera bärare någon del av promenaden. Igår kväll gick vi en helt normal kvällspromenad, och det märktes att Higgins har väldigt mycket spring i benen efter att ha tagit det lugnt sen i fredags kväll. Jag bar honom en liten bit mot slutet av kvällspromenaden, men jag vet inte om det var för att han kände att det gjorde ont som han ville upp eller om det var för att han ogillade vädret.

Idag när vi gav oss ut på morgonpromenaden så var det någon minusgrad men solsken!! Av Higgins haltning märktes knappast någonting och han traskade på i hög fart vilket gjorde att jag alltså fick gå och hålla igen en hel del eftersom jag tycker det är onödigt att han överanstränger benet igen. Nu är jag övertygad om att det var någon sorts sträckning han råkat ut för. Han försökte få mig att gå "mot Sveaplan" - om jag skriver så förstår de som vet vart vi brukar gå hur långt han hade tänkt sig - men jag bestämde att vi skulle gå Köpmangatan. Han fick heller inte gå hela vägen genom Stadsparken utan vi svängde av över Nybron istället för ända bort till Faktoriholmarna. Då hade han också börjat sakta ner farten lite själv, och när vi var vid Strömsholmen ungefär kom han på att han ville gå upp vid teatern och förbi biblioteket vilket gjorde promenaden ytterligare lite kortare. Kanske hade han kommit på själv att de nog är bäst att ta det lite lugnt med benet. Just nu ligger han och drömmer något, och tydligen involverar drömmen spring, för alla fyra benen rör sig!

2 kommentarer:

Hörni sa...

Stackarn som har ont i benet, men skönt att det är bättre i alla fall. Jag hade också velat bli buren igår i ovädret.

Yvonne L sa...

Gun: Ja, det var skönt att det verkar ha gått över den där sträckningen.
Haha, var det för att du ville bli buren du ville ha med dig maken på promenad?? ;0)