2010-03-13

Ibland blir det ju lite körigt

Vissa dagar är ju mer köriga än andra. Idag till exempel. Som vanligt började dagen med en lång hundpromenad innan jag kunde fixa kaffe och mackor och äta frukost. Sen är det ju lördag, och då är det korsord att lösa i lokaltidningen. När det blev klart så skulle jag ladda över lite bilder från kameran till datorn, och sen satt jag och fixade lite med dem. Innan jag satte igång med det så hängde jag förresten tvätt.

Under tiden jag höll på och fixade lite med bilder så ringde det. Det var min kompis Heike som ringde från Tyskland och det var ett tag sen vi pratade - hon hade ringt några gånger under tiden min telefon var trasig - så vi pratade omkring en timme. När vi pratat klart så var det dags att flytta bilderna jag fixat med till ett usb-minne eftersom mitt fasta bredband ju la av när telefonen blev fixad. Som ni förstår av föregående mening är alltså det fasta bredbandet ännu inte fixat utan jag surfar med det mobila bredbandet från den bärbara datorn. Teoretiskt sett skulle jag ju kunna installera det mobila även på den stationära datorn, men jag har faktiskt ingen lust med det.

I alla fall, sen skulle bärbara datorn sättas igång, bilder föras över dit och sen kopplade jag upp mig och har just läst lite mail och svarat på lite kommentarer jag fått här i bloggen sen igår kväll. Men nu har jag inte tid att sitta här längre, det är nämligen dags för eftermiddagspromenad. Dessutom sitter jag vid köksbordet och solen lyser rakt in i ögonen på mig så jag ser nästan ingenting trots att fönstrena är skitiga. Lika bra att publicera det här och ta den där eftermiddagspromenaden! Jag får återkomma med ett inlägg med lite bilder senare, och då ska jag se till att ha tid att kolla runt lite vad som har hänt hos er andra.

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Men hur lång tid ska det ta att fixa ditt bredband?
Man kan ju tro att det är kommunalarbetare som står och hänger på spaden alltså.....
Ring och tjata, sänd mail....
Bussa Higgins på dom.....
Det var nog det värsta jag kom på.
Kramen Synnöve.

Yvonne L sa...

Synnöve: Eftersom de säger från första början när man felanmäler att det kan ta upp till fem arbetsdagar innan felet åtgärdas är det ingen idé att tjata än. Om det däremot inte händer något på måndag kan jag börja klaga. Det funkar ju att använda mobila bredbandet, men det börjar bli lite småirriterande nu.