2010-03-11

Det kom ett roligt sms i alla fall!

Ja, det kom faktiskt ett roligt sms på eftermiddagen, så när det var dags för Higgins eftermiddagspromenad ringde jag till mina föräldrar och frågade om någon av dem eller kanske bägge ville följa med. Det roliga meddelandet jag fått var nämligen att ett av bokpaketen hade kommit, och det skulle hämtas i en Ica-butik och där får ju inte Higgins gå in. Jag skulle aldrig i livet binda honom utanför någon affär, så jag behövde alltså någon som agerade hundpromenerarassistent och hade hand om Higgins när jag gick in och hämtade mitt paket. Det var pappa som åtog sig den uppgiften.

Så här stort paket var det, det största bokpaket jag hämtat faktiskt. Oftast brukar det vara en eller två böcker, men det här paketet innehöll 6 stycken.
Här är böckerna som kom, bara en av dem är inbunden, den understa av dem, och anledningen till att jag överhuvud taget klickade hem några alls. Jag har handlat från Adlibris tidigare och får deras nyhetsbrev och olika erbjudanden, och det var ett jättebra pris på  "De fattiga i Lódz" av Steve Sem-Sandberg. Den bok han fick Augustpriset för förra året. Inte för att jag brukar ha för vana att läsa och köpa Augustprisvinnarna, men den här boken tycker jag verkar intressant. När jag ändå beställde den så fortsatte jag att kolla in lite vad de hade på sin pocketrea och det var då jag började klicka ner fler böcker i min varukorg. När jag slog ut den totala fakturakostnaden för de böcker som kom idag så har jag betalat 37 kronor styck, då kostade den billigaste 19 kronor och den dyraste 99. Jag känner mig väldigt nöjd med mina böcker men undrar när jag ska hinna läsa dem. Jag hade ju redan X antal böcker liggandes i högar här och var i väntan på att bli lästa. Just ja, några av de böckerna håller jag redan på och läser. Suck! Kanske borde jag gå och lägga mig och läsa lite i någon av de påbörjade böckerna..

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka superfynd! Det är riktigt roligt när det blir så bra. Att hämta bokpaket är kul! Mycket nöje!
Kram
Agneta

Yvonne L sa...

Snäckskalsdalen/Agneta: Det känns verkligen som superfynd! Nyss fick jag dessutom aviseringen på den resnoterade boken, så det blir till att öppna paket igen!

Synnøve. sa...

Visst är det kul när man får ett halvt bibliotek för nästan inget alls.
Böcker är en skatt. Vi har 5 fulla billy hyllor med böcker. Det är vår skatt det.
Utan böcker vet jag inte om jag klarat mig.
Lycka till med läsningen nu.
Kramen Synnöve.

Wannabe sa...

Åh Lehanes Patient 67 är en av mina favortier! Jag är lite avundsjuk på alla som får läsa den första gången. Jag hoppas du är lika ovetande som jag om vad som händer, då är böcker som bäst!

Yvonne L sa...

Synnöve: Visst är det härligt med böcker! För några år sen gjorde jag mig till och med av med ett par kartonger för att få plats med nya. Men jag behöll förstås favoriter av alla de slag!

Wannabe: Då kanske jag ska ta och börja med Patient 67! Jag vet knappt vad den handlar om, bara det jag läst när jag köpte den. Kom dessutom på då att de väl precis gjort en film av boken? Nu har jag läst mycket biografier och faktaböcker ett tag, så det är nog dags med något mer påhittat!

Wannabe sa...

Ja, precis, filmen komer snart, så du kanske ska lägga biobiljetterna du fick på den - efter du läst boken. Filmerna brukar ju aldrig bli lika bra.. :-)

Yvonne L sa...

Wannabe: Det ver ju en idé som inte lät helt fel!