2010-03-24

Det är nog bra nu

Jag fick en fråga från Agneta om hur det är med Higgins nu, han haltade sig ju igenom helgen. Han har slutat halta fast de senaste två dagarna har han tagit det väldigt försiktigt på promenaderna, men det sätter jag samman med att det är väldigt blött, och han gillar ju inte att bli våt. (Många andra cockrar älskar vatten, rasen används bland annat till andjakt och då ska hunden simma ut och hämta nedskjutna fåglar. Higgins har inte läst rasbeskrivningen.) Förhoppningsvis så ska det väl torka upp snart, och vem vet, kanske blir det redan på fredag för då ska det ju enligt tidningarna komma Sahara-värme hit! Jag fick ett mail från min kompis som bor i södra Tyskland och de hade haft jättevarmt senaste veckan, så jag hoppas att det kommer hit också.

2 kommentarer:

Hörni sa...

Vad skönt att han är bra nu den goe lille Higgins.:)

Yvonne L sa...

Gun: Ja, det är jätteskönt tycker både han och jag!