2010-03-06

Salta bilar eller salta vägen?

Ahlgrens bilar har väl funnits i alla tider känns det som, och genom åren har det ju kommit ut lite andra sorter än bara originalen som hamnar i var mans mun.
För ett tag sedan läste jag i en blogg - kommer tyvärr inte ihåg hos vem - att det fanns bilar i saltlakrits. Det lät lite konstigt, men jag har haft det i bakhuvudet och sist jag var och handlade så gick jag förbi bilhyllan och fick se de salta bilarna.

Igår kväll när jag satt och tittade på en dvd så var det dags att provsmaka, och faktiskt, jag blev mycket positivt överraskad. Jag blev ju inte så begeistrad i höstas då jag provade Ahlgrens mjölkchokladsplashade bilar, så jag var lite orolig att jag skulle bli besviken över den salta varianten, men den var riktigt god. Fortfarande måste jag ändå säga att Ahlgrens originalbilar är godast, och så gillade jag husvagnarna också, men den här salta bilvarianten kan det nog också bli några fler inköp av.

9 kommentarer:

Wannabe sa...

verkar tyvärr supergott. Om jag avstår middag ikväll kaske jag kan käka en påse sånt ist? ;-)

Yvonne L sa...

Wannabe: Jag tror man måste äta två påsar om man hoppar över middagen. :D

Anonym sa...

Måste nog också prova.

Bitten sa...

Visst är de goda, vi köpte såna i dag. Perfekt bilgodis.

Yvonne L sa...

Renathe: Prova på, jag rekommenderar dem verkligen!

Bitten: Jag tror de är perfekta att äta varsomhelst...

Yvonne L sa...

Gun: Istället för semlor kanske du kan börja äta salta bilar? ;0)

Synnøve. sa...

De är supergoda de där bilarna.
Det är dessutom de enda bilar jag får köra, för jag har inte körkort....
Kramen Synnöve.

mille sa...

Jag blev glatt överaskad när jag köpte den salta varianten. Gillar den på något sätt, även om de inte är så salta som man skulle önska :)

Yvonne L sa...

Synnøve: Det är ju för väl att man inte behöver körkort för att äta Ahlgrens bilar! :D

Mille: Jag var en aning misstänksam och vågade nästan inte smaka, men blev glatt överraskad. Fast visst hade de kunnat vara lite saltare!