2010-03-18

Back on track

Då är jag tillbaka via mitt fasta bredband i telefonjacket igen. Jag var jättearg och irriterad igår eftersom det då var över en vecka sen jag felanmält och det hade gått 5 arbetsdagar, och det enda som hände då var ett sms som talade om att tekniska avdelningen hade överlämnat ärendet till sin underleverantör. På morgonpromenaden idag ringde en tjej från underleverantören och kollade lite uppgifter, och sen när jag kom hem såg jag på en gång att lamporna som ska lysa på bredbandsmodemet lyste. Då gjorde det inte så mycket att Higgins underrede var allt annat än torrt. Det är typ sjögång på trottoarer och promenadvägar nu.

6 kommentarer:

Jenny sa...

man ska ju ha det man betalar för, så e det. :) Vår internet leker jojo och internetleverantören har iiiingen aning om varför, vi har ängat ett år, ungefär, åt felanmälningar :P

Yvonne L sa...

Jenny: Klart man ska ha vad man betalar för, och nu funkar det ju igen. Fast det känns som jag borde få någon kompensation men det orkar jag inte bråka om faktiskt... Det här är ju första gången jag har problem på alla år. Det borde väl förresten ge mig någon rabatt som "trogen kund" eller nåt!

Synnøve. sa...

Har stabilt intenett tack och lov. Telenor här.

Du får skaffa Higgins regnkläder. Eller båt...
Tycker jag ser er framför mig, du går och Higgins åker båt...
Kramen och grattis till ett nytt liv med internett..

Yvonne L sa...

Synnøve: Ja, det är skönt att bredbandsuppkopplingen funkar igen. Allt blir så mycket enklare då!
Undrar om Higgins kanske vill ha en motorbåt...

Hörni sa...

Vad skönt att det funkar igen, men otroligt att man ska behöva vänta så länge.

Yvonne L sa...

Gun: Jo, det är jätteskönt att det funkar igen och att väntan är över.