2010-03-30

Ännu en falsk rauk

För några dagar sen rasade en falsk rauk på Gotland. Jag har varit på Gotland några gånger men vet inte om jag varit just vid Rövar Liljas håla. Nu ska tydligen andra farliga delar av Gotlands kust kartläggas för att se om det finns fler platser med risk för raukras.

Jag håller koll på den här falska rauken strax bakom Sporthallen i Eskilstuna. Man vill ju liksom inte att den ska orsaka skador och förödelse i sin omgivning. Om en stund ska vi ge oss ut på promenad och det är nog bäst att vi tar den här vägen för att se om det hänt något sen igår.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Haha, raukar i Eskilstuna?! Ja där ser man. De måste jag spana in om jag har vägarna förbi framöver (förutsatt att de inte smällt bort då ;)).
Kram

Yvonne L sa...

Lisa: Visst är det fantastiskt att vi har raukar här! Den fanns kvar ikväll i alla fall när vi gick förbi! :D