2010-03-31

Ost (90 av 365)


På morgonpromenaden gick vi förbi en massa parmesanostar. Det är inget vi gör varje dag, det var nog första gången idag faktiskt. När vi passerade höll de på för fullt och ställde upp diverse varor i olika stånd, det var någon sorts marknad på gång. Mest verkade det vara olika typer av mat, dels det här ståndet som vad jag kunde se bara hade ost, men det fanns marmelader och godis och jag vet inte allt. Ett av stånden hade en massa brittiska flaggor, så jag tror det var matvaror från olika länder. Tyvärr hade jag inte möjlighet att gå tillbaka senare under dagen för en närmare titt. Eftersom det var precis i början av vår promenad insåg jag att Higgins inte skulle uppskatta om jag tvingade in honom bland marknadsstånden, så jag använde zoomen på kameran och såg bara det som fanns i ena kanten av den öppna platsen. Hoppas förresten att mannen på bilden inte blir arg om han råkar se bilden, han var nog en av de första kunderna tror jag.

Fler som är med i utmaningen och fotar bilder 365 under 2010 finns det länkar till här.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

5 kommentarer:

mamma sa...

vi har också kollat ostarna. Det fanns godis i stora fyrkantiga bitar priset var 28 kr. hektot. Men vi köpte varken ost eller godis. Snåla pensionärer och pappa som fått besked om kvarskatt idag så vi Håller I Pengarna (HIP)

anemonen sa...

Oj då här skulle man varit. Ost deet är gott det.

Hörni sa...

Wow vilken massa ostar! Parmesan är så gott!

Charlotta sa...

Lycka att få äga en sån där bulle. Jag bara älska parmesan - äkta och nyriven. Lika mycket som jag avskyr det där äckliga stinkande pulvret som en del påstår ska vara parmesan.

Yvonne L sa...

Mamma: Jag tror jag såg godiset på håll! Jättekonstigt att pensionärer får kvarskatt tycker jag.

@nemonen: Visst är det gott, och det fanns säkert andra ostar också.

Gun: Undrar vad en sån stor parmesanost skulle kosta...

Charlotta: Visst vore det häftigt att få ha en sån jätteost i sin ägo! Och parmesanostspulver går helt bort.