2010-03-25

Min första gång

Jo, det var ju så att på dagens första promenad hände något som aldrig hänt mig tidigare under de år jag fotat digitalt. Minneskortet satt inte i kameran utan hemma i datorn. Men det finns ju en första gång för allt, så det var min första gång. Förhoppningsvis var det också den sista gången, men man vet ju aldrig.

På eftermiddagspromenaden satt i alla fall minneskortet där jag skulle, att sen vädret var lika skittrist som tidigare var ju inte mycket att göra åt. Men, kolla här:
Vi traskade förbi samma ställe som för ungefär en vecka sen, och det hade minsann växt lite! Det låg fortfarande snö kvar på en del ställen runtomkring, men påskliljorna - som jag bestämt att det är - struntar i det och tänker nog kanske blomma till påsk.

Jag hade glömt att vi nog inte borde gå den här vägen förbi gamla konstmuseet. Sist vi gjorde det så låg det fortfarande en massa snö kvar på promenadvägen och det var blött och smutsigt. Här har jag vänt mig och tagit bilden från det håll vi kom, och som ni ser så är i alla fall snön borta men nu var nästan ännu besvärligare att ta sig fram. Det uppgrävda diket som går längs en lång bit av den här trottoaren började de med när det var som mest snö och kallast, så det har ju varit uppgrävt ett tag. Vi tog oss förbi idag också, men det var väldigt lerigt och skitigt på sina ställen.

8 kommentarer:

anemonen sa...

Välkommen i gänget. Det har hänt mig mer än en gång:D

Hörni sa...

Vad härligt att det börjar växa ur marken!

Sv: Ja, det är obehagligt och särskilt att han kanske är mördad också. Man brukar ju hitta döingar i ån lite då och då, och för något år sedan hittade man en ännu närmre oss.

Jenny sa...

Det händer ju grejor på era promenader iaf! :D

Yvonne L sa...

@nemonen: Man kanske skulle fira.... :D

Gun: Det är ju tur att det börjar växa trots att inte all snö är borta än!

Jenny: Jodå, helt händelselösa är de inte! :0)

Mille sa...

Men gisses så fin. jag har inte sett något sådan ännu :(

Yvonne L sa...

Mille: Gå genast ut och titta lite noggannare! :D

Synnøve. sa...

Har hänt mig en gång. Det var nästan lite pinsamt. Men så är det.
Tur att bilderna lagras i kameran.

Ser inget vidare ut det där. Hoppas de blir färdiga snart.

Så härligt med lite påskliljor som vågar sticka upp bladen nu.
Kramen Synnöve.

Yvonne L sa...

Synnøve: Det hade ju varit trist att inte kunna ta någon bild alls...
Sen hoppas jag verkligen på att de blir färdiga med grävandet på promenadvägen och att påskliljorna börjar blomma snart!