2010-03-04

Funkar fortfarande inte

Eftersom jag var borta ikväll hann jag inte felanmäla min hemtelefon eftersom jag inte fick reda på att den inte fungerade förrän strax innan jag skulle ge mig iväg, och när jag kom hem så hade de stängt för dagen. Men jag har i alla fall fyllt i ett webformulär till dem om mitt problem.

Jag har ju svararen inbyggd i telefonen, och då ska man ju kunna ringa från vilken telefon som helst och kolla ifall man fått några meddelanden. Problemet var att jag kom inte ihåg hur man skulle göra. Eller rättare sagt jag har aldrig gjort det så jag hade faktiskt ingen aning om hur man skulle göra.

När jag kom hem satte stora bruksanvisningsletningen igång, och jättekonstigt nog så hittade jag den!
Trots att jag alltså inte använt den sen jag installerade telefonsvararen så hittade jag den bredvid datorn. Det konstigaste är att sen jag skaffade inbyggd svarare har jag både bytt dator och databord... Eller egentligen var nog det jättekonstigaste att jag kom ihåg vad jag skulle trycka för kod när jag tagit mig så långt att jag kommit till svararen när jag ringde från mobilen. Jag hade tre meddelanden varav ett var från igår kväll, och när det samtalet hade kommit vet jag att jag var hemma så alltså funkade inte telefonen igår heller.

Nu antar jag att det är bäst att jag har mobilen på dygnet runt tills hemtelefonen är igång igen. Jag som alltid brukar stänga av den på kvällen.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Sätt mobilen på ljuslös profil under natten så ser du iaf om du missat samtal. :) Hoppas telefonen är igång snart igen. :)

Gun sa...

Det konstigaste var att du kom ihåg koden tycker jag.:)

Yvonne L sa...

Jenny: Det brukar ju inte vara folk som ringer om nätterna, men man vet ju aldrig....

Gun: Visst var det jättekonstigt! Speciellt som jag aldrig använt den tidigare och det var flera år sen jag skaffade den här svararen!