2010-02-19

Vem är det som går och går...

Jag använder ju stegräknare varje dag och har gjort det sen mitten av juli 2008, och förra året var alltså första gången jag räknat steg årets alla tolv månader. Det är några dagar då jag fått uppskatta hur många steg jag gått. Dels på grund av att stegräknaren jag hade gick sönder och inte räknade som den skulle så det slutade med att jag fick köpa en ny. Sen ibland så händer det ju att den åker på sniskan, fastnar tröjor eller att jag glömmer att flytta den från ena paret byxor till det andra när jag byter om.

De dagar jag fått uppskatta antal steg ligger jag nog i underkant och har förmodligen gått mer, men det här är ju ingen exakt vetenskap, bara för min egen skull och för att jag tycker det är roligt att se hur mycket jag egentligen går. Det blir ju en del när man har hund för då duger det inte att hitta på undanflykter för att slippa ge sig ut. Jag måste ut vare sig jag vill eller inte oavsett väder och hur lite jag än känner för att bylsa på mig och ge mig iväg.

Nu har jag alltså konstaterat att jag gick omkring 321 mil förra året, i genomsnitt lite drygt 25 mil per månad. Higgins anser förmodligen att han gått det dubbla, han har ju faktiskt 4 ben och vimsar alltid runt lite extra!

5 kommentarer:

Jenny sa...

... kommer du till dörren då? :D

Gun sa...

Det är riktigt kul att ha stegräknare på sig. Vi hade tävling på jobbet förra året och jag gick runt 12000 steg eller nåt sånt bara av att ta mig till och från jobbet och på mitt mycket rörliga jobb. Sen tog man ju en promenad ibland också och då blev det ännu mera såklart.

Sv: Det har du rätt i. Stora hyllor är ju dessutom ute nu. :D

Yvonne L sa...

Jenny: Ibland kommer jag till dörren! :D

Gun: Lika bra att erkänna, jag har blivit stegräkningsberoende. Det är så roligt att se hur många steg man kommit upp i under en dag.

Visst är det fult med stora hyllor! ;0)

Synnøve. sa...

Jisses du har ju gått nästan hela Sverige på längden.
Grattis.
Har en stegräknare här någonstans. Men den är så knepig för den räknar när man böjjer sig ner också...
Klems. a

Yvonne L sa...

Synnøve: Jag har en stegräknare som man måste gå 6 steg med för att den ska börja räkna, någon sorts inbygd fördröjning för att inte ge utslag på minsta rörelse antar jag.