2010-02-25

Higgins ute i stormen i lördags

Har man hund måste man ju gå ut oavsett väder. I lördags när det var snöstorm så gick vi inga långa promenader eftersom det förutom blåsten var omkring -14 grader och mer. Filmade lite på eftermiddagspromenaden, men det ser inte speciellt stormigt ut, bara väldigt folktomt det lilla man ser av något annat än Higgins promenerande. Men jag kan garantera att det var inte skönt alls och snön kom faktiskt från alla håll.
I och med att vi var rätt ensamma ute så kunde man nästan tro att jag var med i Barnen från Frostmofjället. Fast i så fall borde väl Higgins varit en get?

6 kommentarer:

Jenny sa...

Det hörs ju på blåsten att det stormade lite :) Men hade du filmat himlen hade man sett desto mer snöflingor, än nu när du filmade Higgins. :)

Yvonne L sa...

Jenny: Det var ju tur att jag inte filmade stumfilm! :D Och hade jag filmat himlen hade det nog kommit för mycket snö på linsen för att vara bra för kameran. :0)

Anonym sa...

Vilken fart han har!

Yvonne L sa...

Renathe: Här tror jag han gick extra fort faktiskt, men det går i princip alltid undan. Utom om det plötsligt dyker upp något vansinnigt spännande att lukta på! :D

Synnøve. sa...

Det gick fort där. Är det 14 minus och det dessutom blåser kan du räkna med att det är minst 20-26 minus ute. Varje sekundmeter blåst ger ett visst antal minusgrader.

Mysigt knarr under skorna iallafall.
Klems.

Yvonne L sa...

Synnøve: Jo, blåsten gör det ju kallare, så vi var inte ute länge! Men visst är det mysigt med skoknarret!