2010-02-09

Så var det över

Attacken som drabbade mig igår är över. Det var tydligen en av mina märkliga endagsförkylningar. Nysningarna, snytningarna och snorandet kulminerade mellan 21-22 när jag satt och tittade på CSI NY, och när jag var in en vända i badrummet för att hämta mer pappersnäsdukar såg jag riktigt sjuk ut när jag tittade mig i spegeln. Strax innan sluttexterna på CSI så mattades nysandet av, och jag slog över till ettan för att se sista delen av dokumentären om andra världskriget. Under timmen programmet höll på nös jag en gång. Sen gick jag och la mig och sov tills imorse. När jag vaknade märktes inte ett spår av gårdagens snorande. Lite fnasig runt näsan efter allt snytande men inte så farligt.

Om det nu inte var en endagsförkylning utan en förkylning som borde suttit i längre kan ni få receptet på dunderkuren jag utsatte mig för igår kväll mellan nysningar och snytande.
  • Drack ungefär en liter flädersaft
  • Drack flera doser äckligt Echinagard som smakar som vatten direkt ur Eskilstunaån
  • Drack te (två jättestora baljor)
  • Åt två kiwi
  • Åt tre päron
  • Åt en omelett med tomater och mozarella samt två smörgåsar
  • Åt en dubbel Fransk nougat

8 kommentarer:

Gun sa...

Jag har ont i halsen! Ska genast skicka Mumannen att köpa fransk nougat! :D

Yvonne L sa...

Gun: Fransk nougat är lösningen på allt!! Krya på dig!

Synnøve. sa...

Hjälper fransk nougat mot ont i tanden med?
Isåfall tar jag två.....
Kramen och skönt du är kvitt den där snöallergien hihi..
Synnöve.

Jenny sa...

Den franska nougaten gjorde nog mest nytta. Är jag säker på. :D

Yvonne L sa...

Synnøve: Fransk nougat är bra mot/för allt! :D

Jenny: Självklart, egentligen borde jag bara ätit det! :D

Anonym sa...

Vilken tur att det gick över så snabbt.
Jag nös ju i flera dagar men nu är jag pigg igen.

Kajsa sa...

Flädersaft är gott!

Yvonne L sa...

Renathe: Visst hade jag tur! Hade jag varit sådär snorig och nyst i flera dagar hade jag blivit galen!

Kajs värld: Visst är det!