2010-02-08

Underligt

Attackdykare har jag hört talas om, men att man kan bli attacksnorig utan att ens ha nyst tycker jag är en märklig företeelse. Men det hände mig för en stund sedan. Plötsligt var jag bara otroligt jättesnorig så jag fick springa iväg och hämta en pappersnäsduk och snyta mig. Sen nös jag 87 gånger på raken och blev jättesnorig igen och fick snyta mig. Nu har jag druckit ett glas Echinagard så att inte den här attacken av nysningar och snor i näsan utvecklar sig till en förkylning. Så roligt ska vi inte ha det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där kan jag uppleva en sällan gång också. Jag inbillar mig att det är något som retas i slemhinnan, till ex ett pyttelitet hår eller något. Ofta blir ögonen lite tårögda också, precis som vid förkylning.

Em sa...

Det var jag som var lite snabb med att skicka förra kommentaren..

Jenny sa...

Låter ju mer som något allergiskt, tycker jag.. :)

Yvonne L sa...

Em: Låter precis som mig just nu!

Jenny: Jag var jättepollenallergiker när jag var yngre och vet hur såna symptom känns, och det här är inte allergisymptom. I så fall måste jag blivit allergisk mot köksbordet eller nåt! ;0)

Synnøve. sa...

Ibland får man sådana atacker. Fick nått liknadnde här en dag med.
När man var ute och inte hade papper att snyta sig i....
Man nyser och nyser och nyser....
Inte allergi, den kommer tids nog den med. När björkarna börjar bli gröna....
Kramen och atjoo.
Synnöve.

Yvonne L sa...

Synnøve: Det är inte roligt när man blir akut snorig utomhus och inte har något att snyta sig i! Jag har som tur är blivit av med min pollenallergi så nu är inte vårarna och somrarna så jobbiga som när jag var tonåring.