2010-02-17

Jag, en stalker

Jag vet inte om det framgått, men jag är en stalker av stora mått. Som tur är så har jag inte fått besöksförbud för den skull. Kanske gillar mitt objekt min förförljelse...
Kolla in magnolian! Om bara några veckor förvandlas de där ulliga knopparna  till de såna där vackra blommor som dyker upp varje vår! Ni som läste min blogg förra våren kunde knappast undgå att lägga märke till alla bilder på magnoliaträden i stan som dök upp i vart och vartannat inlägg. Nu är det snart dags för det igen. Våren är på väg, precis som varje år!

(Bara för att ni ska förstå att jag är en äkta magnoliastalker kan jag tala om att för att ta den här bilden tvingade jag ut Higgins på en gräsmatta där snön räckte honom över ryggen och mig upp till knäna. )

11 kommentarer:

Bibbi sa...

För det första...vill du också att jag mailar bilder på snö till dig?
Jag kan även maila själva snön......
För det andra blir jag djuriskt avis på dig när du har så fina magnolia träd runt om...

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha!! Det finns värre saker att jaga. Jag tycker du stalkar rätt saker! ;)

Gun sa...

Magnolior är underbart vackra och jag förstår att du stalkar dem! Hoppas vi får se bilder när det är dags att blomma.

Synnøve. sa...

Stackars Higgins. Men han insåg väl att det var lönlöst att klaga.
Allt för konsten vet du.
Ser med spänning fram mot flera blider av Magnolian.
Kramen.

Wildhearts sa...

Jag älskar magnolia! Släng upp bilder i massor på dessa underbara blommor. Har själv en magnolia i trädgården, men den köpte jag på vinst och förlust. Är egentligen minst 1 zon fel, men hoppet finns ju alltid :D

Husan sa...

Har allt sett att Higgins gillar snö, så han gick nog med i bara farten. Eller oxå för husfridens skull. Man vet aldrig.

Även jag ser fram emot bilderna.

mille sa...

Underbart... den ser ut som den fula ankungen.
Ingen tror att den där ulliga grågröna saker kommer att bli en sådan vacker blomma :)))

Jenny sa...

Roligt med en som förföljer blommor... :D Aldrig hört talas om förut. Undrar om det ens är straffbart, tror inte blommor har några rättigheter i vår lagbok ;)

Yvonne L sa...

Bibbi: Nä, du behöver inte maila vare sig snö eller snöbilder! För en gångs skull har vi egen snö som jag tagit egna bilder på! ;0)

Egoinasmamma: Min stalkning är nog ganska så harmlös när man tänker efter... :D

Gun: Var så säker, magnoliorna kommer att följas noga här i bloggen!

Synnøve: Higgins tyckte det var liiite roligt i alla fall, och han behövde inte vara i all den snön alltför länge. Det kommer fler bilder, var så säker!

Wildhearts: Visst har magnolian vackra blommor! Hoppas din kommer att blomma och inte veta om att den är i fel växtzon!

Husan: Klart han gick med av bara farten, men han tycker det är lite besvärligt när snön är så djup som den är nu. Han är ju trots allt drygt 9 år och senior.

Mille: De är ju lite luriga de där magnoliorna, blommorna kommer ju liksom innan bladen!

Jenny: De enda blommor som har rättigheter i naturen är väl de som är fridlysta, men jag tror inte det är förbjudet att fota dem! ;0)

Anonym sa...

Ohhh Magnolia, så vackert. Jag skulle också vilja ha en i trädgården någonstans. Det finns dock andra här i området som har dom och jag njöt av deras förra våren.

Snälla vår kom snart!
Nu ska jag ut och skotta snö :(

Yvonne L sa...

Renathe: Eskilstuna kommun är snälla som planterat magnolia på flera platser i parkerna Higgins och jag promenerar genom!
Hoppas du inte hade alltför mycket snö att skotta!