2010-02-21

Inte bara domherrar

Igår hade jag ju turen att få se och dessutom fota en domherre inne på gården. Den hade jag ingenting emot, och oftast har jag ingenting emot andra småfåglar heller. Det är när det blir stora flockar av fåglar som jag känner en lätt fågelskräck.
Igår kväll när jag var ut i köket och hämtade något att dricka tittade jag ut genom fönstret och fick till min fasa se att i tre av de större träden ute på gården satt mängder med fåglar, troligen kajor. Tänkte som vanligt direkt på den där filmen ni vet, av Hitchcock. Det kan väl hända att gården här var det enda ställe i centrum som var någorlunda skyddad i den hårda blåsten, men jag tycker inte om att ha hela gården full av läskiga fåglar! Bilden här lyckades jag få till strax efter midnatt, då hade fåglarna suttit där ett par timmar redan. Imorse var de borta, undrar om de planerar ett återbesök ikväll. Jag hoppas inte...

6 kommentarer:

Wildhearts sa...

Det var en rejäl knippe fåglar. De sökte säkert bara vindskydd på gården. En jättevacker gård dessutom :)

mille sa...

Jisses vilken läskig bild!!
Trodde den var retucherad innan jag läste texten.

Jo, filmen Fåglarna kommer man ihåg, såg den när jag i sjuan, och när vi skulle hem fr skolbion så var vi helt panikslagna!!
Men kul var det :)

Synnøve. sa...

Jag förstår dina känslor. Men kajor är ju ocxå fåglar och behöver mat och värme under vintern.
Kramen på dig.

Yvonne L sa...

Wildhearts: Jo, de sökte väl vindskydd, men kajor hör inte till favoritfåglarna. Gården är jättefin och helt skyddad så om man inte bor här, känner någon här eller läser min blogg så är den helt osynlig.

Mille: Det var ännu läskigare att se det i verkligheten! Jag kunde inte få med alla träd på bild nämligen, och sen fotade jag ju genom fönstret.
Hitchcock har mycket att stå till svars för! ;0)

Synnöve: Jo, visst behöver även kajor mat och värme, men jag tycker de kunde välja någon annan plats. Vår gård är inte så himla stor, och kajorna skitar ner något fruktansvärt så jag hoppas det bara var ett tillfälligt besök.

mille sa...

Var ju tvungen att leta upp den här bilden igen... den är såå spookie!! :))

Yvonne L sa...

Mille: Jag glömde titta efter igår kväll om de satt där då också!