2010-02-27

Vad gör man inte!

Alltså vad gör man inte för att kunna ordna sina bidrag till olika fotoutmaningar man bestämt sig för att vara med i. Igår när jag skulle ta min bild till den här utmaningen hade jag inte tagit med mig Higgins. Han var hos mina föräldrar och jag skulle egentligen iväg och kompletteringshandla. Men jag gick alltså omvägen via Rothoffsparken för att ta min utmaningsbild. Jag hade av en slump rekat lite i förrgår och insett att det skulle bli för besvärligt för Higgins att följa med, han hade tillräckligt jobbigt när jag tog januaribilden. Igår var det ännu mer snö än i januari, och dessutom blötsnö.
Jag stod verkligen med snö upp till knäna när jag fotade min månadsbild. Någonstans under snön finns det faktiskt en gångväg.

Det röda krysset är alltså ungefär från den punkt jag tog min bild, den här bilden tog jag ungefär halvvägs tillbaka till plogad mark. Det syns tyvärr inte på bilden, men varje fotsteg hade jag blötsnö upp till knäna, så det var som ett mindre äventyr. Förhoppningsvis blir nästa månadsfotografering mindre äventyrsrik, då kanske Higgins kan följa med igen.

5 kommentarer:

Wannabe sa...

ja, en del är galna ;-) eller drivna, om man vill se det ur en positiv synvinkel :-D

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Vilken tur du har att Higgings undviker vattepölar. Bägge mina cockers och min Bearded Collie älskade vatten i alla former. Särskilt Beardisen och hon rullade sig gärna i lera och sand efteråt..

Yvonne L sa...

Wannabe: En positiv synvinkel gör det mesta enkelt och trevligt! :D

Em: Higgins har inte läst rasbeskrivningen, cockrar ska ju gilla vatten! Snön däremot gillar han, men nu börjar den ju smälta...

Synnøve. sa...

Nu får du köpa sånt där som flugfiskare har. Stövlar med gallonbyxor i ett....
För nu får ni det blött ett bra tag framöver...
Klems.

Yvonne L sa...

Synnøve: Haha! Det skulle se ut det! Tror det blir billigare och torrare att helt enkelt låta bli att gå på såna ställen! :D