2010-02-02

Det går sakta framåt

Jag har ju börjat med ett nytt pussel och jag har fortfarande inte fått någon ordning på kanten! (Vill man se bilderna större, klicka på dem!)
Nu är det ju inte helt katastrof att jag inte fått ihop själva ramen, man kan ju lägga ihop andra delar av pusslet. Det blir ju lite extra klurigt i och med att det är ett sånt där pussel där man inte har något bild att gå efter, så jag vet ju inte vart de delar jag lyckas få ihop ska ligga.
Nu börjar det bli ett större sjok färdigt i mitt i som man ser, men det är ju inte säkert att det ska ligga precis där, det kanske ska flyttas uppåt eller neråt eller åt höger eller vänster. Det återstår att se. Har i alla fall kommit fram till att det här pusslet på 1000 bitar är klurigare än det förra jag la som hade 500 bitar. Inte bara för att det jag fick i julas hade färre bitar, utan också på grund av färgerna. Det större pusslet har väldigt många bitar i olika nyanser av grönt och gult och många vita bitar, så här blir det inget pusslande i dålig belysning. Man måste se ordentligt vad man håller på med.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Pussel är verkligen inte min grej, till och med barnen på förskolan skrattar åt mig ;0)

Oftast ligger ALLA hundar i soffan på en gång, när bilden på Xarah togs var de andra ute annars är det komplett omöjligt att fota EN hund.

~Livet i byn

Uttan sa...

Si Du! si Du! det tar sig......

Kram!

Yvonne L sa...

Livet i byn: Man kan ju inte vara bra på allt, och du kan ju rida, det kan inte jag! ;0)
Då var det som jag misstänkte med bilden på Xarah, hon hade säkert sagt åt alla andra att de skulle leta efter en spännande grej ute under snön! :D

Uttan: Jo du, jag blir nog färdig med det här också till slut!

Synnøve. sa...

Nu går jag upp och letar fram ett pussel här med.....

Yvonne L sa...

Synnøve: Hoppas du fått mitt mail angående pusselmattan!?