2010-02-02

Lite vanilj på fötterna kanske?

I sånt här vinterväder brukar jag lite då och då smörja in Higgins trampdynor med tassalva för att skydda dem lite när vi är ute och går. Grejen är att det är ju rätt kletigt att smeta på det precis innan vi ska gå ut, och nu börjar det bli svårt att få upp någon salva eftersom pekfingret lagom räcker ner till den. Kom på häromdagen att Försvarets hudsalva väl borde funka som tassalva den också. Den är ju fet och eftersom man kan använda den som cerat så kan den ju inte vara olämplig att ha på hundtassar. Och det verkar ju onekligen enklare att smeta på salva med ett stift istället för att kladda ner fingrarna totalt.

Igår var jag till Apoteket och köpte ett stift hudsalva, och upptäckte att det innehåller vanilj. Har det alltid gjort det? På något vis har jag lite svårt att tänka mig att det är en av originalingredienserna, men jag kan ha fel. För Higgins del verkade det inte göra någon skillnad, han var lika samarbetsovillig som vanligt när jag skulle smeta på salvan innan promenaden. Han tycker det är urfånigt att jag ska hålla på och pilla på hans tassar när jag borde se till att skynda mig lite i stället så vi kommer ut!

6 kommentarer:

Gun sa...

Jag vet inte om den alltid innhållit vanlij, men jag kan inte minnas att den luktar vanilj i alla fall. Hoppas det funkar bra till Higgins tassar.

Yvonne L sa...

Gun: Då är vi i alla fall två som inte känner igen vaniljen!

Bibbi sa...

Å´du klagar på att jag smörjer in mig i choklad;P
...vanilj på hundtassar...;P

Kan faktiskt säga att försvarets är väldigt bra på hälsprickor också, betydligt billigare än de dyra salvor som annars rekomenderas..

Yvonne L sa...

Bibbi: Hmmmm, du har en poäng, men jag får försvara mig med att jag inte fick se förrän efter att jag använt stiftet på Higgins tassar att det var vanilj i! :D

Synnøve. sa...

Har en tub hemma av den med. Om känner efter så doftar det ju lite av vanilj om den. Men om den innehållit det hela tiden vetesjutton....
Men den funkar. Knallbra salva är det.
Kramen i snöstormen.
Synnöve.

Yvonne L sa...

Synnøve: Visst är den bra till mycket, fast nu när jag använt den på Higgins tassar får det nog bli så att den är en fotsalva! :D