2010-02-21

Ifall någon funderar

Mitt ihärdiga snöflyttande tidigare idag resulterade ju i ett badkar fullt med snö. Jag insåg rätt snart att jag inte skulle kunna duscha förrän i augusti om jag inte hjälpte snösmältningen på traven. (Jag tycker inte om att ha kalla fötter så att stå barfota i snösörja var inget alternativ, och att duscha med gummistövlar eller goretexkängor på fötterna verkar väldigt konstigt.) Fick lov att vara slösaktig med varmvatten för att få det hela att smälta undan. I och för sig kanske det förvandlats till is om jag låtit det vara, och då hade jag ju haft is till midsommardrinken, men det får jag väl fixa på annat vis nu.

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du skulle gjort snöbollar av det och stoppat i frysen. Sen kunde du kastat det på dummingar som bär sig illa åt.
Gissa att dom hade funderat på vart snöbollarna kom i från mitt i sommaren.

Yvonne L sa...

Synnöve: Snöbollar! Att jag inte tänkte på det! Om jag tömt frysen på mat hade jag fått plats med masor av snöbollar!