2010-02-03

Underhållande

Man har aldrig tråkigt när man har hund.
  • Ikväll har jag suttit i soffan och Higgins låg på rygg i soffhörnet och sov. Efter ett tag började han drömma, och det var nog en rolig dröm för plötsligt började han vifta på svansen.
  • Det händer ofta att jag hör honom gläfsa i sömnen, och då brukar det rycka i tassarna också som att han är ute och springer.
  • När Higgins var yngre hände det ganska ofta att jag vaknade av att madrassen kändes väldigt knölig. Då hade han gått runt i  lägenheten under natten och samlat ihop vissa favoritleksaker som han tydligen av någon anledning skulle peta in under mitt täcke.
  • En annan sak som hände flera gånger när Higgins var yngre var att jag kunde vakna på morgonen och gå upp och känna en extra tyngd i håret. Det var såna mornar då Higgins under natten fått för sig att tugga lite tuggben, och sen orkade han väl inte gå iväg och gömma benet utan tog istället med det upp i sängen och la på bästa stället han kunde komma på, i mitt hår. 
  • Ett intressant sätt att vakna är att ligga näsa mot nos med en ilsket morrande Higgins. Då drömmer han förmodligen att han är en superhjälte eller något liknande, och vid såna tillfällen brukar jag försöka ligga väldigt stilla tills han slutar morra. Jag vet inte hur pass verklighetstrogna hans drömmar är, och det vore ju inte roligt vare sig för mig eller för honom om han i sovande tillstånd skulle bita av mig nästippen.

9 kommentarer:

mille sa...

Hahahaaa... du har inte haft tråkigt med Higgins du inte. Nova är ju en tråkmåns om man jämnför :)
Känner en tjej som har en cocker, ja eller flera, och den ena är lik Higgins, hittar på massor av "egna" aktiviteter så fort andan faller på :)

Yvonne L sa...

Mille: Cockrar är som små clowner när de sätter den sidan till! Som tur är har han aldrig hittat på sånt som gör mig arg, dvs han har aldrig haft sönder eller förstört något annat än sina egna leksaker. :0)

Synnøve. sa...

Nej, man har aldrig tråkigt med en hund. Erri kan drömma och sparka och pipa när hon ligger här inne. Man funderar på vad de drömmer.

Nu ska jag upp och drömma lite.
Kudden väntar. Utan hund dock.
Kramen.
Synnöve.

Husan sa...

Älskade vovvar.
Våra hundar har sådana egenskaper så man kan skratta länge ibland.
O det är svårt att se att Klämmen verkligen HATA Pinka när hon kom. Nu, idag, ligger de gärna på varandra. Längtar efter varandra. Äter ihop. Ja, gör allt ihop.
Älskade Vovvar.

Jenny sa...

Higgins verkar vara en väldigt intressant varelse när han sover. :D Stella låter också när hon sover, och knorrar, och Mister knådar och håller för öron och ögon när han sover. Men morrar... det gör inte någon av dem :D

Uttan sa...

Mmmm så underbart det är med vovve och aldrig är man ensam heller.Blir sååå glad när jag får läsa om Higgins.Jag saknar min golden så, sedan han flyttat till svärmor::::JAG VILL INTE VARA ALLERGISK MER::::jag vill ha hem Manne men jag får ju hälsa på honom i allafall :o)

Kramar!

Yvonne L sa...

Synnøve: Visst undrar man vad hundarna drömmer om!

Husan: Man får skratta minst en gång om dagen om man har hund, för det mesta fler gånger! Skönt för er alla att era hundar kommer så bra överens nu, hade ju varit tråkigt om Klämmen fortsatt att hata Pinka!

Jenny: Higgins kan vara mycket intressant! :D Era katter låter inte heller helt ointressanta att studera när de sover! ;0)

Uttan: Det måste vara urjobbigt att bli allergisk mot sin egen hund! Tur i alla fall att du får träffa honom ibland och att han inte bor så långt borta.

Gun sa...

Hahaha! Vad söt och rolig han verkar vara. Jag förstår att du inte har tråkigt med Higgins.

Sv: Hahaha, nej det förstod jag ju egentligen. Man blir inte illamående av semlor:)

Yvonne L sa...

Gun: Ibland uppträder han som en helt normal hund också! :D