2010-02-05

Ett meddelande

Higgins och jag vill bara meddela att vi tycker bättre om vädret så som det är idag med omkring 5 minusgrader. Igår var det inte lika roligt med nollgradigt och moddiga promenadvägar som gjorde det svårt att ta sig fram. Higgins säger att snöänglarna som han gjorde igår bara uppvägde lite av det faktum att han blev blöt om fötterna samt fick snöbollar i pälsen. Idag kunde vi dessutom gå den här stigen över en skogsbacke. Igår var den alldeles igensnöad och vi fick gå tråkvägen mellan husen istället, men idag var den upptrampad igen. Visserligen räckte snön på sidorna upp till ryggen på Higgins, men det gjorde inget. Higgins och jag ger alltså tummen upp för vädret idag!

4 kommentarer:

Gun sa...

Vad skönt att Higgins och du är mer nöjda med dagens väder! Kan tänka mig att det är jobbigt med snöbollar i pälsen, både för honom och för dig.

Yvonne L sa...

Gun: Jag tänkte att det klagas så mycket på det mesta och ville tala om att det faktiskt finns positiva saker att skriva om också! ;0)

Synnøve. sa...

Tycker du och Higgins är förnuftiga.
För vintern har sina bra sidor med.
I morgon ska jag laga snöänglar...
Kramen och go fredag.
Synnöve.

Yvonne L sa...

Synnöve: Visst har vintern bra sidor också! Jag föredrar en med snö framför regn och slask!