2010-02-11

Vad gör man inte för att...

...

6 kommentarer:

Per-Anders sa...

Ja, de där verifieringsorden har jag tänkt mycket på. De brukar vara konstruerade med vokaler och konsonanter så att de blir "riktiga" ord, men ändå fejkade. Lite ovanligt att med ett alldelse riktigt ord.

Yvonne L sa...

Per-Anders: Man blir alldeles förvånad när man blir ombedd att skriva ett riktigt ord!

Karin på FOX sa...

Här är en blogg som gör något av ordverifieringarna. http://stationsvakt.blogspot.com/2010/02/rena-japanskan-doktor-captcha.html

Synnøve. sa...

Visst är det lite kul det där orden.
Läste om mat på en blogg förut.
Ordverifieringsordet (suck, vilket ord) var magrunpaj.....
Har hänt flera gånger att det passat in med innehållet på bloggen.
Men här nu är det helt obegripligt.
unistspi....
Undrar vad det är.
Kramen :D

Gun sa...

Jag brukar spara vissa av de där orden, men jag vet inte än vad jag ska göra med dem. Undrar hur orden blir till. Var de kommer ifrån. Ibland är det riktiga och ibland inte.

Yvonne L sa...

Karin: Det måste jag kolla!

Synnøve: Ibland passar orden ihop med det man just läst, och ibland är det bara konstigt.

Gun: Tänk vilket kul jobb det skulle vara, sitta och hitta på konstiga ord! :D