2010-02-15

Saker man kanske inte tänkt på men som det står om i tidningarna

  • Kasta frisbee har väl nästan alla gjort, men jag har faktiskt aldrig ens funderat över hur den kom till. Men nu har en man vid namn Walter Frederick Morrison avlidit, 90 år gammal, och han anses vara frisbeens uppfinnare.
  • Musik är det ju många som tycker till om, men inte hade jag tänkt mig att Vatikanen skulle uttala sig om vare sig Beatles, Fleetwood Mac eller U2.
  • Att bedragare hittar på sätt att komma åt folks pengar är ju inte så svårt att räkna ut, men att forskare ägnar sig åt ungefär samma sak fast i ett - förhoppningsvis - annat syfte hade jag inte tänkt på.
  • Att det finns nyfödda som är två meter långa hade jag verkligen inte tänkt på förrän jag läste det här.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

hejsan!
kul grejer du skriver om och så har du ju världens vackraste bild i din header. jag skall läsa mer i din blogg senare i kväll.
kul att du tittade in hos mig!
ja, tingeling skulle säkert slicka en ovälkommen besökare sönder och samman, det är så mysigt när nån bryr sig.
ha det,
agneta!

Gun sa...

Vilken söt giraffunge. Ingen dålig överraskning de fick.
Konstigt med de "säkra" korten. De var visst inte så säkra ändå..

Yvonne L sa...

Snäckskalsdalen/Agneta: Roligt att du gillar headerbilden! Om den är världens vackraste kan man väl diskutera, men jag är nöjd med den i alla fall!

Gun: Visst var giraffungen söt!

Jenny sa...

Den nyfödda giraffbebisen var hur söt som helst tycker jag. Det andra var väl inte riktigt lika roande nyheter. :P

Yvonne L sa...

Jenny: Visst var den söt!