2010-02-28

Jag fo(r)tsätter att vara positiv

Jag är verkligen positiv trots att jag blev våt om fötterna när Higgins och jag var ute på eftermiddagspromenaden. Nu vet jag ju att mina kängor är jättebra i snö och kyla, men inte som vadarkängor. Hur jag kom på det? Jo, vi skulle gå över gatan på ett ställe och där var det en sjö. För att Higgins skulle slippa gå flera meter i vatten - troligen skulle han ändå stannat mitt på övergångsstället och vägrat inför vattenhindret - lyfte jag upp honom och gick genom den lilla sjön. Det var så jag fick veta att om man går genom vatten som räcker upp till fotknölarna så står inte kängorna emot vattnet. Jag blev inte genomsur om hela fötterna, mest på främre delen av dem, och då stod jag ändå aldrig stilla i vattnet. Men nu vet jag att jag måste försöka undvika såna vattensamlingar. Det är ju positivt. Det är väl egentligen också positivt att det är så mycket vatten på vissa ställen, det måste ju betyda att snön håller på att smälta.

5 kommentarer:

Charlotta sa...

Lite krystat positiv men det spelar ju ingen roll om man lyckas "hjärntvätta" sig själv med positiva tankar. Håller med att det inte är någon idé att gå omkring och vara sur bara för att vädret är det.
Ha det gott!

Yvonne L sa...

Charlotta: Ibland är hjärntvätt bra! :D

Wannabe sa...

haha :-) Jodå, hans stövlar funkade jättebra ute idag, och overallen med trots att han låg ner i vattenpölarna ett par gånger. Det är ju bra att ha testat sakerna innan dagis imorgon så att man vet säkert att han klarar vara ute och plaska :-)

Jenny sa...

Blöta fötter är usch. Har inga gummistövlar eller dylikt jag heller, vinterkängor eller sommarskor. Blir en intressant vår.

Yvonne L sa...

Wannabe: Då är ni förberedda med andra ord, och du vet att han håller sig torr på dagis!

Jenny: Nä, blöta fötter är ingen höjdare. Jag har ett par gummistövlar, men de är inte lämpade för längre promenader. De är alldeles för obekväma för det! Våren kommer att bli spännande.