2010-02-28

Musikpanel

Jag har i princip alltid musik på, antingen är det radion som går, eller så lyssnar jag på någon cd eller så har jag Spotify igång. När jag lyssnar på radio så är det oftast Mix Megapol och sen några år är jag med i deras musikpanel. Musikpanelen funkar så att man med mer eller mindre jämna mellanrum får ett mail med en länk och så får man höra små snuttar från olika låtar och så ska man klicka i vad man tycker om låten. Det finns alternativ som "älskar", "gillar", "den är ok", "hatar" och "känner inte till". Oftast har jag i alla fall hört alla låtarna det frågas om och det brukar vara kanske 15-20 olika klipp tror jag. Nu svarade jag nyss på en sån enkät och jag tror det var hälften av låtarna jag absolut inte kände igen. Förmodligen var det melodifestivallåtar, och jag tittar inte på uttagningarna. Möjligen att jag kommer att se delar av "stora" finalen sen i vår med hundratals länder som deltar, men att titta på alla svenska deltävlingar är inte riktigt min stil.

Förra året när den där norska fiollåten vann hade jag ju hört den på radion till leda och jag fattade inte varför de envisades med att spela den hela tiden. Det var först när jag såg vem som vann stora finalen som jag förstod kopplingen.



Den här coola tjejen är mer i min smak, tillsammans med Tina Turner och många andra.

6 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Jag och musik.. Men jag har taktkänsla och älskar att dansa. :D

Yvonne L sa...

Em: Jag har taktkänsla men gillar inte att dansa! :D

Gun sa...

Jag gillar Pink, men tycker även att melodifestivalen är kul. Särskilt de senaste åren när fler bra artister ställt upp. Fast i år har det varit dåligt.

Yvonne L sa...

Gun: Visst är det bra att vi alla tycker olika! Melodifestivalen tycker jag bara blivit jobbig med alla dessa uttagningar. Men det är ju som sagt vad jag tycker! :0)

Jenny sa...

Pink är helt okaj ja, mer min smak. Enda gången vi lyssnar på Mix är i bilen från E-tuna. Det är enda gången vi får in kanalen, hemma går det inte. Hemma är det bara rockklassiker som kör, i sovrummet. I vardagsrummet får vi inte in några kanaler alls (jo... P1... ) Musikpanel låter helkul. Jag älskar undersökningar och sånt där. :)

Yvonne L sa...

Jenny: Visst är det konstigt att vissa kanaler inte går att få in överallt trots att det borde gå!