2010-02-07

Söndagspromenad

Morgonpromenaden gick bland annat förbi Tunafors fabriker och Tunafors kraftstation. Så här såg det ut strax efter 9 imorse, solen håller precis på och kravlar sig upp!

Det är ju inte direkt ont om snö den här vintern, snövallarna ligger höga på sina ställen. Här får man väl vara glad att postlådan sticker fram i alla fall.
Ännu mer snövallar, tänk så blött det kommer att bli när allt det här ska smälta! Det kommer inte att bli roligt inte, för det brukar ju inte hända över en natt.

Har uppdaterat bilddagboken på min hemsida nu ikväll också, så nu ligger jag inte efter där längre.

9 kommentarer:

Gun sa...

Ja, herregud! Tänk när allt ska smälta..

Wannabe sa...

usch ja. det lär bli lite blött... gummistövlarna på?

Malin B sa...

Så mycket snö som det är i år känns det som om jag aldrig har sett förut men jag tycker ändå att det är kul att det ÄR vinter när det SKA vara vinter och inget slask blask "vintern" igenom.

Yvonne L sa...

Gun: Man får försöka låta bli att tänka på det!

Wannabe: Det kan nog bli så.

Malin B: Visst är det kul med vinter nu när vi verkligen har en riktig sån! Det är så här vintrar ska vara.

Anonym sa...

Jo, jag har också funderat på hur det kommer att bli när det börjar smälta.
Det blir inte kul.

Synnøve. sa...

Passa på att göra en snöängel i all den där snön.

Ska man posta brev där får man skynda sig. Det kan ju gå en lavin alltså...
Så mycket snö!
Kram och natta.

Yvonne L sa...

Renathe: Snösmältningen försöker jag förtränga just nu eftersom det kommer att bli jätteblött!

Synnøve: Vilka rubriker det skulle bli! "Lavin vid Rådhusbron"... :D

Jenny sa...

Fina lilla Etuna... :) Är lite vemodigt i mig. Har ju inte längre anledning att åka till stan, så du får hålla mig uppdaterad med dina bilder i bloggen, ok? :)

Yvonne L sa...

Jenny: Självklart! Jag har ju oftast inte så mycket annat än Eskilstuna att fota så det kommer fler bilder! :D