2010-02-03

Titta vilka som kom och ringde på!

De här två semlorna från Konditori Amarant kom och ringde på dörren för en stund sedan. Eller ok, de hade väl lite hjälp av min pappa, han fick bära hit dem. Just nu har Eskilstuna-Kuriren ett erbjudande för prenumeranter att man får köpa semlor från Amarant till ett billigare pris, två för samma pris som en och man får köpa max 6 stycken. Pappa hade varit och köpt fyra, och de här två ville komma hem till mig. Det blir alltså premiärätning av semla för mig idag! Vissa andra har ju redan hunnit äta massor av semlor i år...

6 kommentarer:

Jenny sa...

Gott! Vi köpte också semlor härom dagen, sådana med mandeln utblandad i grädden (älskar!). Gottigt värre blev det till fikat. :)

anemonen sa...

De var ett erbjudande som heter duga. Gott i gott gott det där.

Synnøve. sa...

Snälla....
Skicka hit en...
Det är bara att den kommer in för dörren är öppen....

Gun sa...

Hahaha, ja, vissa andra har ju det. Men vi brukar bara ha en semla var i taget! Det är lite orättvist att du har två tycker jag!:D

Bibbi sa...

Å´jag som är så djuriskt sugen på en semla.... Inte kommer någon med godbitar till mig inte..:(
Kan du kanske ge pappsen min adress;)

Yvonne L sa...

Jenny: Jag är inte så förtjust i mandelmassa och är alltså lite känslig om den är blandad i grädden. Ligger mandelmassan separat och visar sig vara äcklig kan jag ju lätt peta bort den!

@nemonen: Visst var det ett bra erbjudande!

Synnøve: Jag frågade semlan som är kvar men den vågar sig inte ut i snöovädret som väntas bli värre...

Gun: Men eftersom jag inte ätit någon semla alls tidigare så är det mer rättvist om jag får två på en gång. :D

Bibbi: Jag kan fråga om han har lust att gå förbi Umeå nästa gång han handlar semlor! :D