2010-02-25

Bra kundtjänst på Ica

Jag berättade ju för ungefär en månad sen om ohållbara lågenergilampor. Förra veckan när jag var och handlade kom jag ihåg att köpa nya lampor, och när jag bytte ut de trasiga fick jag se att det var exakt likadana lampor som de jag just köpt. Då kom jag också på att jag  köpt även de lampor som gått sönder i samma Ica-butik som de nya. När jag nu kommit på vart jag köpt dem bestämde jag mig för att kontakta Ica.se och berätta om de ohållbara lamporna. Efter någon dag fick jag svar, och de ville ha lite mer information om lamporna så att de ska kunna reklamera hos tillverkaren, och så ville de ha min adress så att de kunde skicka en kompensation. Idag fick jag ett brev från Ica med presentkort på 150:- som jag kan använda nästa gång jag handlar! Tack så mycket Ica, inte bara för presentkorten utan också för bra och trevligt bemötande från er på Ica kundkontakt!!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Gott inte ofta man får bra respons när man kontaktar en kundtjänst. :)

Yvonne L sa...

Jenny: Visst var det bra!

Synnøve. sa...

Härligt med bra kundservice.
Kramen.

Yvonne L sa...

Synnøve: Verkligen, oftast gnälls det ju bara på kundtjänster även om de säkert hjälper de allra flesta. Men det är ju mest det negativa som kommer fram.