2010-03-08

Dagens outfit - för den trendige hundägaren

Då och då dyker det upp inlägg här hos mig som har att göra med lata och egotrippade hundägare som inte plockar upp efter sina hundar. Tyvärr är det väl så att dessa puckon till hundägare inte kommer att försvinna. Men för mig är det lika självklart att plocka upp efter Higgins som det är att påven är katolik och har en konstig mössa på sig. Därför kommer jag att fortsätta tjata om det här ämnet.

Jag har lagt märke till att det är en del yngre som hör till gruppen av lata och egotrippade hundägare. Konstigt nog är de oftast själva väldigt trendigt klädda och har senaste tekniken vad gäller iPods och mobiler, det ser man eftersom de oftast går och pillar på nämnda tekniska saker på sina promenader med hundarna. Om man nu har råd med senaste tekniken och trendigaste kläderna kan man ju undra vad det är som hindrar dem att köpa bajspåsar till sina hundar? Därav mitt tips, man kan matcha sin hund!

Nu var inte det här avsiktligt, men min mamma fick se att jag och Higgins var tokmatchade idag! Jag hade min svarta lite tunnare vinterjacka som har blåa detaljer vid dragkedjan. På Higgins koppel satt som vanligt den lilla svarta koppelväskan som för tillfället är fylld med blå bajspåsar! Just dessa bajspåsar köpte jag för 10:- per rulle på ÖB och de fanns även i färgerna knallrosa, grönt och svart.

På andra ställen, exempelvis i butiker som säljer hundmat och hundleksaker har jag sett bajspåsar i andra färger också, som till exempel grått, gult och rött. Det bör alltså finnas matchande bajspåsar till alla färger man kan ha på sina kläder. Som en rolig detalj är även koppelväskan smyckad med en reflex i form av en sjöhäst. Så alla ni lata men trendkänsliga människor, skaffa er en koppelväska och bajspåsar i olika färger så att ni kan matcha er egen outfit för dagen!

7 kommentarer:

Husan sa...

O här använder vi dynggrepen. ;D
Tyvärr har jag inte sett dem i Rosa. Annars skulle jag haft en DIREKT.

Men när vi åker till civilationen så har vi GRÖNA påsar med oss. Perfekta.

Synnøve. sa...

Ja man undrar vad som ska till för att folk ska plocka upp efter sina små gossiga voffar....
Snygga färger på bajspåsarna ser ju inte ut att hjälpa....
Kanske att man sätter upp priset på dom och kallar dom något trendigt...
Iphoopåse kanske....
Kramen och natta.

Yvonne L sa...

Husan: Haha, skulle se ut om jag gick omkring med en dynggrep! :D Gröna påsar har vi också haft några gånger, fast oftast har vi svarta. :0)

Synnöve: Haha! Iphoopåse! Undrar om det skulle hjälpa...:D

Gun sa...

Visst är det irriterande, och jag kan tänka mig att man blir arg som hundägare, när man själv är duktig på att plocka upp.

Sv: Jag känner mig hedrad som fått en kommentar av Higgins! Det är minsann inte alla som får hundkommentarer!:)

Snäckskalsdalen. sa...

Hej där!
Tack för kommentaren i min blogg, jag skrattade gott!

Vi hade ju en golden till, tills för lite drygt ett år sedan och han måste ha varit Sveriges största, vackraste och snällaste hund.

Han gick minsann inte i några pölar av något slag. Inte ens i vattenpölar - det var en vovve med stil, det, precis som Higgins.

Så visst finns dom!

Kram
Agneta

p.s. håller med om det här med bajspåsar, bodde i tätort förut och det var äckligt när en del inte plockade upp efter hunden. det slutar med att alla får gå i ett inhägnat område med sina hundar och då kan man ju tänka sig hur det blir.....d.s.

Uttan sa...

Så trendigt...
Klart man ska ta reda på "bajset" och de som inte gör det hoppas man att de nån gång kliver i nått och går in i sin egen hall och får det på hela golvet eller kliver i det innan de gå in i bilen.
Nu när det börjar töa så kommer det att finnas massor här på vår gata.Har sett att det är många som sparkar över snö istället för att ta upp "det".

Jag satte krokusar i höstas och jag hoppas de kommer att blomma före midsommar i alla fall ;o)

Ha en bra dag!

Kram!

Yvonne L sa...

Gun: Det är verkligen hysteriskt irriterande eftersom man som "ordentlig" hundägare dras över samma kam som de som missköter sig. Om du bara visste hur många kommentarer och sura blickar jag fått genom åren från hundhatare. Ibland kan man ju triumferande vifta med en hopknuten påse framför näsan på dem.
Higgins brukar oftast hålla sig ifrån att kommentera i människobloggar, men han råkade av misstag bli med hos i alla fall en till efter dig..

Snäckskalsdalen/Agneta: Er gamla golden kanske läst samma böcker som Higgins när det gäller det här med vatten och att smutsa ner sig! ;0)
Ang. bajspåsar, har man råd att köpa hund och ge den mat borde man ha råd med påsar, men det är väl inte "coolt" att sköta sånt...

Uttan: Trendigt värre! :D
Visst är folk konstiga som tror att högarna försvinner om de sparkar snö över! Här ligger det ofta högar i snöhögarna, folk låter det bara ligga. Tyvärr verkar det inte som de själva någonsin trampat i något, då borde de väl skärpa sig.
Får hoppas att krokusarna kommer upp lite innan midsommar! ;0)