2009-10-25

Vilken koll!

Alltså, jag tyckte jag hade koll på det här med tidsomställningen, men tydligen inte. Jag har redan lyckats ställa om mitt armbandsur tre gånger. Det var igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig. Först tänkte jag fel och flyttade fram den. En halvtimme senare kom jag på att den ju skulle ställas tillbaka, så då gjorde jag det. Fast bara en timme. Så, ytterligare en halvtimme senare kom jag på att jag skulle dra tillbaka den en timme till. För säkerhets skull har jag ringt till Fröken Ur idag och kollat så att jag ligger någorlunda rätt i tiden. Suck!

8 kommentarer:

Egoinas mamma sa...

Hahaha! Det blev krångligt!

Lisa sa...

Hahaha.... Ja tänk vad mycket enklare det vore om vi slapp ställa om klockan!! ;)

Jenny sa...

Här lyckades vi utan problem. Jag hade ställt alarmet i morse med utsikt att mobilen _kanske inte_ ställde om sig själv. Det gjorde den. Det var ganska skönt att gå upp vid nio en söndag när man redan legat vaken i två timmar, för inte sjutton fattade kroppen att den skulle sova mer... ;)

Gun sa...

Hahaha! Det är inte lätt:)

Yvonne L sa...

Egoinas mamma: Väääldigt krångligt.

Lisa: Just det! Eller om alla klockor ställde om sig själva!

Jenny: Inte ens min mobil ställer om sig själv! Jag måste uppmana den att ändra sig. :0)

Gun: Det är visst inte meningen att det ska vara lätt! ;0)

Per-Anders sa...

Jag gillar omställningen till vintertid. Då får man sova lite extra på söndag morgon.

Per-Anders sa...

Jag gillar omställningen till vintertid. Då får man sova lite extra på söndag morgon.

Yvonne L sa...

Per-Anders: Det borde ges extra sovtimmar lite oftare!