2009-10-12

Känns bra att vara först

Håll med om att många saker här i livet känns det bra att vara först med. Just känslan att kunna säga "ha, jag var före dig!" kan få en att må så himla bra. Man kan liksom sätta en trend. Ett exempel ur min vardag på när jag får den där känslan är detta som hände idag:

Det är inte ofta som Higgins får för sig att läsa tidningen själv, han brukar ligga i mitt knä och läsa den samtidigt som mig, eller så nöjer han sig med att läsa på nätet eller varför inte lyssna på nyheterna på radion. Men idag höll han sig på sin kant när jag läste, och så fort jag var färdig med del ett så kastade han sig över den.

Jag vet inte vad han var ute efter, men han verkade synnerligen ivrig att ta del av innehållet i tidningen. Kanske letade han efter en annons om billiga hundkex eller senaste rapporten om levergodisets goda inverkan på humöret. Vad det än var han letade efter så såg han besviken ut efteråt. Kanske beror det på att han började bläddra från fel sida av tidningen vilket gjorde att han inte hittade det han sökte. Jag fick alla fall genom detta dagens bästa känsla. Jag var först med att läsa dagstidningen!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Och väl tur var ju det med tanke på hur den såg ut efteråt! :D

Egoinas mamma sa...

HAHAHA! Kanske tidningsbäraren har en tik som löper? Att det var därför tidningen blev intressant?

Gun sa...

Hahahaha!! Den ser inte direkt läsbar ut efter Higgins behandling:)

Yvonne L sa...

Jenny: Eller hur!

Egoinas mamma: Man vet aldrig! Jag får vara glad att han inte gör som han brukar göra med tidningar som ligger och skräpar utomhus. Såna pinkar han på!

Gun: Vissa delar gick att läsa, som tur är är tv-programmen i del 2! :D