2009-10-21

Nu är jag med i en ny utmaning - var med du också!

I våras jagade jag vårtecken tillsammans med en massa människor över hela landet - och även en del i utlandet - i en utmaning som Viveca på Humlebacken dragit igång. I somras var det utmaningen sommarSverige som upptog en del av min tid, men om man ändå i princip alltid går runt med kameran i fickan så är det ju inget extra jobb. Sommarutmaningen hade Lisa med bloggen NuMo's dragit i gång, och vi var ett gäng som visade upp våra sommarspaningar under några veckor.

Nu har Lisa en ny utmaning, den här gången håller den på i 6 månader och temat är "Ett motiv, en bild - sex månader." Det låter ju plättlätt! Så här skriver Lisa om reglerna:
Utmaningen går ut på att fota ett motiv och sedan publicera en bild på detta motiv på sin blogg under sista veckan i månaderna oktober-mars. Alltså samma motiv, fotat från samma ställe men under sex olika månader. På så vis kommer man se skillnaderna i naturen under detta halvår. Är ni med?



Vi kör igång nu i oktober så första bilden ska alltså publiceras sista veckan i oktober. Sista veckan i november publicerar man bilden från oktober igen + november-bilden för att man lätt ska kunna se skillnaden.


Bilden man publicerar kan vara tagen när som helst under månaden och måste alltså inte vara fotad just sista veckan i månaden.

Visst låter det kul!? Vill du vara med i utmaningen så gå till Lisa och anmäl er hos henne! Det svåraste kommer väl att bli att komma ihåg att lägga ut bilden sista veckan varje månad...

5 kommentarer:

Gun sa...

En rolig idé. Jag ska fundera på om jag ska vara med.

Egoinas mamma sa...

Sv: Sagan slutar nog där, tror jag. Inbillar mig att Egoina tycker hon är jätteduktig när hon har diskat EN gång! Hahaha

Yvonne L sa...

Gun: Det brukar vara roligt med såna utmaningar!

Egoinas mamma: Jamen lite duktigt var det väl! ;0)

Lisa sa...

Tack för reklamen! Klart det är ok att du lånar bilden. :)
Nästa vecka är det dags att lägga ut första bilden, och jag som inte ens bestämt motiv!!! :O

Yvonne L sa...

Lisa: Varsågod! Ju fler som är med desto fler får man ju att besöka! Jag har inte heller bestämt motiv. Men det är ju flera dagar kvar tills det är dags att lägga ut något! ;0)