2009-10-14

Så glider det in en räkmacka!

Jag kom på att jag faktiskt har en bild på en räkmacka, så varför inte visa upp den såhär på den första "Räkmackans dag" som jag nämnde i förra inlägget. Visst, jag kan lägga in bilden där såhär i efterskott, men det här var en så god macka att den förtjänar ett eget inlägg.

Jag var i Göteborg tillsammans med kollegor från mitt dåvarande jobb, och man kan ju inte bara ägna sig åt  studiebesökande och konfererande, man måste ju äta också! Så lunchen dag två var dessa enorma räkmackor tillsammans med en fantastisk utsikt från 18 våningen på Gothia Towers.

Den här räkmackan åt jag innan jag hade den här bloggen, annars hade nog bilden varit med här tidigare. Men, tittar man in på min hemsida finns den här och några fler bilder från vår Göteborgsresa att titta på i bilddagboken.

3 kommentarer:

Egoinas mamma sa...

Jag har hört om ett ställe i Göteborg som har världens bästa räkmackor. Den kostar 130 kronor, me nskall vara väl värd priset. Är det denna? Ser vi varje fall jättegott ut!

Gun sa...

Vilken underbart fin räkmacka! På NK har de jättegoda räkmackor med handskalade räkor. Svindyra förstås.

Yvonne L sa...

Egoinas mamma: Jag har ingen aning om vad mackorna kostade, cheferna stod för notan! ;0) Men, det kan nog vara samma ställe du hört talas om. Det var väldigt gott i alla fall!!

Gun: Mackan var både snygg och god! Det är ju tur att man inte äter räkmackor på NK varje dag! :D