2009-10-15

Om min insamling till Rosa bandet - gåvor via sms

Fick ett meddelande från en kompis att det varit svårigheter att komma in på min sida hos Cancerfonden där jag har min insamling till Rosa bandet. Tydligen hade hela Cancerfondens sida varit seg att komma åt. Nu testade jag nyss, och då var det inga problem, men ifall samma sak uppträder igen kan jag ge ett litet tips. I alla fall om man kan avvara 50 kronor och har en mobiltelefon. Man kan nämligen via sms skänka just 50 kronor.

Så här gör du då:
SMS:a BESEGRA 1917 till 72988 så skänker du 50 kr till insamlingen. Skriver du sen ditt namn efter insamlingens id-nummer syns det vem gåvan kommer ifrån, annars står du som anonym givare. Så om Higgins skulle vilja skänka pengar skulle han skriva "BESEGRA 1917 Higgins".

När man utan problem tar sig in på min insamlingssida genom att klicka på den rosa kampanjknappen jag har högst upp till höger under headern så finns det möjlighet att skänka pengar via internet. Då klickar man bara på den stora gula knappen det står "Skänk via internet" på, och så kan man välja att lämna en gåva via sin internetbank eller via betalkorten Visa eller Mastercard. Antingen kan man välja ett förutbestämt belopp som finns från 50-5000 kronor, eller så kan man välja ett valfritt belopp, och då kan man ju välja belopp både lägre än 50 och högre än 5000 och sen allt däremellan.

Som jag sagt tidigare, jag blir inte arg eller ledsen om ni inte bidrar till just min insamling, alla bidrag - oavsett hur stora eller små - som kommer in från de olika kampanjer som finns hjälper till! Sen kan det faktiskt också vara så att man måste vända på slantarna för att få sin egen tillvaro att gå ihop, och då tycker jag att man ska se till att man klarar sig själv först. Så gör jag när jag blir tillfrågad om att bidra till olika välgörande ändamål. Har jag möjlighet så skänker jag gärna en liten summa till olika kampanjer som pågår, känner jag att jag inte klarar av det just då så hoppar jag över.

Hittills har i min lilla insamling har det i alla fall kommit in 50:- anonymt utöver de 100:- Higgins och jag skänkte, och jag är säker på att det blir väl använda pengar i kampen mot bröstcancer! I Rosa bandet-kampanjen är ju pengarna öronmärkta just för bröstcancer. De går till forskning samt till att öka kunskapen om sjukdomen. Vill du läsa mer om vart pengarna som kommer in i kampanjen tar vägen gör du det här på Cancerfondens sida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att man inte kan skänka valfritt belopp via mobilen, jag har bara 22:54 kvar på krediten. Inte ditt fel, jag vet, men ändå.
Hälsningar
PK