2009-10-08

Åfynd

Som jag skrev om igår så sänkte de då vattennivån i Eskilstunaån. Idag har polisen gjort sina sökningar - vet inte om de är färdiga än - men de har inte gjort några fynd. Eller visst har det gjorts fynd, men det är inte riktigt vad de letade efter.

Kundvagnar och cyklar verkar höra till de mest frekventa fynden, och här ser man ju en stol också.


Ännu fler kundvagnar och cyklar, och sen ser det misstänkt likt ut en sån där barnstol till en bil de som ligger överst på kundvagnen till höger.

6 kommentarer:

Bibbi sa...

Tycker nästan det var otroligt LITE skräp där... Som sagt, sen är det ju både positivt och negativt att de inte hittade vad de sökte...! Vi håller en tumme för att han är vid liv.
Lökbo har jag ett, men jag har ställt undan det och låter all lök ligga framme hela tiden. Plockar bara fram mer när det behövs... Älskar lök!

Yvonne L sa...

Bibbi: Det där var bara två av skräphögarna...
Det är bara vitlöken som har fått ett bo, den andra löken får bo i lådan i kylskåpet :D

Gun sa...

Så där fast mycket värre ser det ut varje år när de rensar Furisån här i Uppsala. Det kryllar av cyklar i ån.

Yvonne L sa...

Gun: Det där var bara två av skräphögarna på ena sidan ån...

mille sa...

Du borde skicka in bilderna till lokaltidningen, de var superfina!!
Skriv några härliga rader också, som bara du kan, så kommer det bli en underbar läsning för alla :)

Yvonne L sa...

Mille: Hmm, skräp kan vara fint ibland, men jag tror jag hoppar över tidningarna den här gången! :D