2009-10-29

Skogspromenad - eller kanske inte

Igår var det en solig och fin höstdag efter några dagars mulet och trist väder. Faktiskt så kändes det som att det varit mulet och trist i flera månader, men så var det nog inte när jag tänkte efter.

Så här fint var det på första promenaden igår, och visst ser det ut som vi är ute på värsta skogspromenaden? Nu var vi ju inte det, utan det här är en skogsbacke vi brukar promenera rätt över lite då och då. Den ligger knappt 5 minuters promenad från Eskilstuna centrum. Vi bor ju inne i centrum, men naturligtvis gick inte Higgins och jag raka vägen hit. Vi hade som vanligt varit ute och promenerat i drygt en timme innan vi kom fram till skogsbacken och eftersom vi fortsätter att gå omvägar och kringelkrokar hit och dit tar det ytterligare 20-30 minuter innan vi är hemma igen. Idag gick vi inte förbi den här skogsbacken, och inte sken solen heller, men det är i alla fall torrt på marken vilket både Higgins och jag uppskattar.

4 kommentarer:

Gun sa...

Gud vad härligt med en promenad i solen. Idag är det vår tur att ha sol så kanske jag går en sväng senare.
Sv: Jag tyckte det gick jättebra att dra ut tanden. Gjorde inte ont en enda gång och var inte läskigt heller, men jag hade så himla ont innan att det kändes som de fick göra vad sjutton de ville, bara jag blev av med smärtan. Igår kväll hade jag lite ont, men ingenting jämfört med innan. Idag känns det inget alls. Det går säkert bra för dig också.

Yvonne L sa...

Gun: Solskenspromenader på hösten är härliga, hoppas du kom ut på en!
Sv: Antar att om man haft så ont som du haft så är tandutdragningen bara en lättnad!

Nina sa...

Härlig bild med snyggt djup! Hösten är verkligen underbar, synd bara att den snart är förbi...

Yvonne L sa...

Nina: Man skulle önska att alla höstdagar var lika vackra som den dagen jag tog den här bilden!