2009-10-16

Passande namn

Namn är ju något som kan diskuteras fram och tillbaka. Tycker man bra eller illa om sitt namn, vad är lämpligt att döpa sina barn till och visst är det märkligt att den där människan heter Brunhilde när hon egentligen ser ut att heta Rullgardina. Att jag kom att tänka på det var naturligtvis artikeln i Aftonbladet som tar upp det här med unisexnamn och vad man får och inte får döpa sina barn till. Det jag tyckte var lite roligt var den namnexpert som intervjuats, hon heter Eva Brylla och det tycker jag var ett ovanligt passande namn för just en namnexpert!

2 kommentarer:

Gun sa...

Ja det gäller att tänka sig för när man bestämmer namn på sina barn, så man inte döper dem till något som de uppenbarligen inte kommer att tycka om, som Gun tex. Mina föräldrar skulle nödvändigtvis ha ett kort och lättstavat namn på mig, lärare som dom är...

Yvonne L sa...

Gun: Jag trodde lärare skulle dra till med långa och krångliga namn på sina barn!