2009-10-30

Kalas

Om ungefär en timme bär det iväg till min syster som alltså fyller år idag. Av mig kommer hon att få en ... och en ..... plus att jag gjort ... ..... också. När jag skulle slå in ....så visade det sig att det inte alls var så mycket papper kvar på presentpappersrullen som jag tyckte häromdagen när jag tittade efter. Hade kanske varit smart att slå in ..... då istället,  för då hade jag hunnit fixa nytt papper. Men jag tycker det är roligare att göra saker i sista minuten, så då fick det bli att jag vände julpapper ut och in så det blev ett vitt paket. Fast det var inte så fint så då tog jag presentpappret och la om det vita så då blev det lite bättre. Nu råkar det ju dessutom vara så att det inte är det yttre som räknas, utan insidan.

Jag har också för ungefär andra gången i år använt hårfönen när jag skulle torka mitt hår. Normalt sett låter jag det alltid lufttorka, men jag insåg att då skulle det inte hinna torka tills det är dags att ge sig iväg. Dessutom måste jag hinna ut en sväng med Higgins innan avfärd och man ska inte gå ut med blött hår den här årstiden. Visst hade jag kunnat tvätta håret tidigare idag, men då hade jag annat för mig. Hade jag tvättat håret tidigare hade jag heller inte fått förmånen att se Higgins irritera sig på hårfönen genom att springa fram och tillbaka i hallen och skälla på mig när jag försökte torka håret. Inte vet jag vad jag ska ha på mig heller, men det löser sig väl. Men nu måste jag i alla fall ta på mig och gå ut med Higgins så att han inte säger till att han måste ut det första han gör när vi kommer till syrran. Vad jag ska ha på mig när vi sticker iväg dit får alltså bli en senare fråga! Nä, nu är det bäst att jag lägger på ett kol...

5 kommentarer:

Gun sa...

Vilka trevliga presenter hon ska få;) Ha så kul och fira ordentligt när ni ändå håller på:)

Uttan sa...

Det blev ett paket till slut...
Hoppas Du får en trevlig kväll!

Kram!

Egoinas mamma sa...

Hoppas ni har en underbar, rolig, kul och trevlig kväll!

Bibbi sa...

Härligt med fler tidsoptimister! Själv ska jag vara på 70-tals fest klockan 18.00 i stan ...och jag har inte ens tittat efter vad jag ska ha på mig...lånat ett par platåskor av min yster ha jag ju gjort men ...hamnde vid datorn i stället sen... Måste nog göra ett ryck..
Hoppas du får en kul kväll!
Kramen

Yvonne L sa...

Gun: Visst var det bra presenter!! :0)

Uttan: Det blev en trevlig kväll!

Egoinas mamma: Det var verkligen jätteroligt!

Vilt och vakkert: Jag kommer och kollar!

Bibbi: Huvudsaken är väl att man har något att ha på fötterna!? ;0) Hoppas ni hade en jätterolig fest!