2009-10-10

Nu ska de döden dö!

För en månad sen äcklades jag av att ha sett tre feta råttor i Stadsparken. I veckan stod det i tidningen att från och med nästa vecka så ska det sättas ut fällor för att bekämpa otäckingarna. Idag när Higgins och jag promenerade vår vanliga runda fick jag se att det satts upp skyltar om det också, så nu ska råttorna döden dö.

Sånt gör att jag precis som Gert Fylking vid annonserandet av Nobelpriset i litteratur vill ropa "Äntligen!". Fast utan att vara iklädd rosa träningsoverall, jag håller mig till min normala klädsel.

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Ta o skaffa dig en grisskär träningsovrall,det skulle göra susen!(vad gör man inte för att slippa se ut som en grå MUS)

Stora kramen till dig!

Jenny sa...

Gissar att de sätter upp skyltarna så de tvåbenta skadedjuren inte ska 1. snubbla på fällorna eller 2. ta med sig dem hem/förstöra dem, sådär som det brukas...? ;)

Yvonne L sa...

Ingmarie: Rosa och jag går inte riktigt ihop, skulle inte sätta det på mig ens om jag fick betalt! Föredrar att vara en svartRÅTTA! :D

Jenny: Fällorna kommer nog inte att stå placerade så att man kan snubbla över dem, utan det är nog snarare att eftersom de kommer att innehålla gift så måste allmänheten varnas.