2009-10-11

Nä, det här var inte roligt

Precis så som i rubriken tyckte Higgins om att promenera på eftermiddagen. Då hade jag först hållit på över en timme och borstat honom och rett ut tovor vilket inte var så populärt. Sen skulle vi gå ut och gå och när vi kom ut på gatan så vräkte regnet ner. Promenaden blev väl totalt 50 meter lång. Vi kom alltså ut på gatan och gick 25 meter åt ena hållet, sen vägrade Higgins gå längre. Han gav mig en förorättad blick, tog kopplet i munnen och visade tydligt att det var dags att gå in. Jag var väl heller inte så förtjust regnandet, och för att borstningen inte skulle kännas helt bortkastad så gick vi in igen. Ett par timmar senare så blev det i alla fall en promenad, det regnade fortfarande men inte lika mycket så vi var i alla fall ute omkring 20 minuter så Higgins hann göra det han skulle. Sen fick han ligga och ha det bra inlindad i en filt i soffhörnet, och det trivdes han alldeles utmärkt med.

Higgins ligger fortfarande i soffhörnet, och jag sitter och slötittar på Wallander på Tv4. Det är lite märkligt att se det på engelska, men jag tycker faktiskt det är riktigt bra. Man var ju lite orolig att det skulle bli lite parodi - trots att jag inte är någon större fan av de svenska Wallander-filmerna - men man hör att de engelska skådespelarna verkligen försöker säga de svenska namnen som om det var namn de gick runt och sa för jämnan. Sen att allt - utom när de pratar - verkligen är på svenska, de visade en tv-sida ur en tidning, och det såg ut precis som tv-programmen brukar vara uppställda i min lokaltidning, det står "Polis" på svenska på skyltarna, Wallander visade upp en svensk polislegitimation, och bilarna är svenskregistrerade. Det är ju till och med filmat i Skåne om jag fattat rätt. Så jag är som sagt riktigt imponerad. Men så är det ju ganska så välmeriterade skådespelare med.

5 kommentarer:

Gun sa...

Jag kan förstå Higgins. Jag gick inte ens en femtio meter lång promenad igår. Var inne och mös precis hela gråa söndagen.

Egoinas mamma sa...

Sv: HAHAHHA! Det ÄR nog många som går fel för de vänder i dörren och går igen utan att säga ett ord! ;D
God morgon!

Jenny sa...

Det regnar ju idag med så jag antar att det blir korta promenader nu med? :) Han är härlig Higgins. :)

Polargrevinnan sa...

Hej Yvonne!
Fattar inte, men jag hade "tappat bort dig. Tyckte det var kul att läsa din blogg - hur du och Higgins hade det, Ja, nu är jag här och har läst fatt.
Hundar är verkligen riktiga personligheter. I lördags hade vi besök av en labrador som heter Oskar. Någon hälsning, när han kom, var det inte en tanke på utan det bar raka vägen ut i köket, och där blev han sittande.
Kan det bero på att sist han var här (för 2 veckor sedan) råkade jag tappa lite "godsaker" på golvet?
Det här med att välja TV-program kan vara svårt. Att välja bort är lätt, men så sändes ofta två program samtidigt som jag vill se.
Som väl är finns det repriser.
Jag försöker gå 8000 steg 5 dagar i veckan.(hade inte du också stegmätare?????) och då gör jag som du - tittar mig omkring.
Jag ska försöka presentera min stad någon gång. Nu på hösten är det verkligen färggrant.
Ha det så bra - idag regnar det i alla fall inte på dig.
Kram Viola

Yvonne L sa...

Gun: Jag kan också förstå Higgins, han har ju inga regnkläder! (Elak matte han har som inte skaffat honom regnoverall, sydväst och gummistövlar!)

Egoinas mamma: Men även om de går fel så ser det ju bra ut i statistiken! :D

Jenny: Vi har faktiskt sol nu!

Viola: Det finns så många bloggar man vill läsa, och ibland så tappar man bort vissa. Roligt att du hittade tillbaka!
De flesta hundar är väldigt intresserade av just kök och matlagning av någon märklig anledning...
Jo, jag har stegräknare och som hundägare får jag ju ihop i genomsnitt 14000 steg om dagen ungefär. Fast igår när det regnade så mycket kom jag knappt över 10000 steg.