2009-10-24

Där floden flyter fram

Det finns ju en film som heter Där floden flyter fram och jag vet inte om det var den kommunen tänkte på när de placerade ut den här bänken bredvid ån.

Kanske tänkte de på hur fint det skulle vara för flanörer längs med ån att sätta sig en stund och titta ut över Eskilstunaån som flyter förbi. Den här bänken måste ha en av de bästa placeringarna som finns. Sätter man sig på den och tittar rakt ut så ser man i alla fall ett träd som står i vägen för ån. Jättefint, verkligen!

5 kommentarer:

Gun sa...

Hahaha, ja hur tänkte de där..??

Egoinas mamma sa...

SV:Nu har jag försökt klargöra det hela med klockan i varje fall... :D

Bibbi sa...

Kanske ån är som vackrast på vintern när alla löv ramlat ner...

Uttan sa...

Den va bra :) ja man kan verkligen undra kanske bänken kom dit när trädet fortfarande var litet?

Ha det gott!
Kram!

Yvonne L sa...

Gun: Inte alls verkar det som! :D

Egoinas mamma: Jag var ju förvirrad ändå, fast jag läste förstås inte ditt inlägg förrän efter min förvirring! ;0)

Bibbi: Ehh.. nä. ;0)

Uttan: Tyvärr tror jag inte det var så. Kanske hade någon gjort ett kryss på en karta och inte sett hur det verkligen såg ut där! :D