2009-10-15

Det var ju en..... ehhh.... gräslig bild

Ibland när man laddar upp bilder från kameran till datorn blir man besviken. Det som sett ut som en väldigt bra bild visar sig vara helt misslyckad. Sen andra gånger blir det som igår när jag laddade upp bilder och då ser en av bilderna ut så här!?

Jag tror det är gräs, men jag har inget minne av att ha tagit en bild på just gräs. Ibland har det hänt att jag av misstag knäppt av kameran och fått en lyckad bild, men den här är ju inte ens i närheten av att vara bra.

Ikväll har Higgins och jag haft ett litet uppdrag. Min syster och svåger är bortresta i sina respektive jobb, så min systerson Martin som är 7 år ska vara hos mina föräldrar tills imorgon. Nu var det så att mina föräldrar redan hade en grej inplanerad ikväll, så då bestämdes det att jag skulle hoppa in som sällskap åt Martin några timmar. Higgins och jag gick dit, och jag fick instruktioner av mina föräldrar om mat och lite sånt. Jag fick också veta vart det fanns en reservnyckel om det skulle bli så att Higgins desperat behövde ut vilket jag tvivlade på. Jag hade rastat honom ordentligt tidigare, så även om han bara gjort en låtsaskissning när jag tog ut honom en kortis innan vi gick för att utföra vårt uppdrag borde det inte vara några problem. Så jag sa "Äsch, blir han för desperat får jag väl hålla honom över balkongräcket", varvid Martin tittade på mig, sen fnissade han och sa "Då kanske de som går därnere får bajs i huvudet!". Nu blev inte Higgins desperat så det var alltså ingen som behövde få bajs i huvudet. Vilken tur va?!

2 kommentarer:

Gun sa...

Hahaha, det är illa nog att trampa på hundbajs, men i huvudet har jag aldrig tänkt på att man kan få det..

Sv: Vad äckligt att ha liklukt på jobbet och så typiskt fastighetsskötare att sktatta bort problemet.

Godmorgon!:)

Yvonne L sa...

Gun: Trampa i hundbajs är inte roligt alls! Jag är nästan överdrivet noga med att plocka upp efter Higgins.

Till alla som undrar: Liklukten Gun nämner och skrattande fastighetsskötare handlar om möss/råttor som beslutat sig för att dö inuti kontorsväggar.