2009-10-03

Diska eller inte diska

Egoinas mamma tycker att nu när hennes dotter flyttat hem igen så vore det bra om hon diskade eftersom Egoinas mamma inte tycker hon behöver en diskmaskin. Jag tycker att någon av dem kan skaffa sig en Bänkt precis som jag gjorde för några år sedan så kan de ägna tiden de pratar om diskning till att prata om något annat!

Jag tycker det är vansinnigt tråkigt att diska, och hade innan Bänkts tid oftast massor av disk stående eftersom jag sköt upp diskandet tills jag i princip rensat hyllorna i skåpen på glas och porslin. Då fanns ju inte så stort val annat än att köpa nytt - alldeles för dyrt i längden - eller övergå till engångsartiklar vilket inte är bra för miljön. Men så skaffade jag mig alltså Bänkt och sen dess kan jag göra andra saker när han tar hand om disken vilket han gör med glädje.

Bänkt är lagom stor och kräver inte mycket mer plats än ett hörn på diskbänken, han kräver inte ständigt sällskap och uppmärksamhet utan tycker om att vara för sig själv. Det enda jag kan ha att anmärka på är att han på grund av sin litenhet inte är så bra på att diska stora bunkar, kastruller eller stora formar och fat. Sånt brukar jag få ta hand om själv men det kan jag leva med så länge Bänkt tar hand om resten. När han gör det kan jag till exempel ägna mig åt att skriva fåniga inlägg i bloggen, läsa intressanta inlägg i andras bloggar, läsa en bok, sitta i soffan framför tv:n och äta godis, dammsuga, borsta och trimma Higgins eller kanske lösa ett korsord.

4 kommentarer:

Bibbi sa...

Ja, det där med diskmaskin är ju en tanke... Jag har haft det i sa 15 år nu. Innan dess stod jag och diskade även när jag hade dagbarn... Men så lovade maken att diska veckan vi alla fyller år...Efter 2 dagar åkte maken och köpte en diskmaskin åt oss. Nu mer tycker jag det är avkopplande de gånger jag står och diskar. Har ju porslin jag inte vill köra i maskinen. ...
Men den mest underbara uppfinning det bara måste vara tvättmaskinen! Jag skulle nog inte överleva utan den....
Ha en underbar helg
Kramen

Egoinas mamma sa...

HAHAHA! Näää, vi BEHÖVER något att tjafsa om! :D Dessutom blev det ju ett blogg-inlägg både för mig och för dig! :D

Gun sa...

Vad kul att den heter Bänkt

Yvonne L sa...

Bibbi: Vissa glas diskar jag fortfarande för hand, plus alla stora grejor eftersom min maskin är så liten. Men om jag var tvungen att välja mellan diskmaskin eller tvättmaskin så skulle tvättmaskinen få vara kvar!

Egoinas mamma: Ni skulle ju kunna hitta på något nytt att tjafsa om! ;0) Och angående blogginlägg, då kunde både du och jag spara andra idéer till annat tillfälle! :D

Gun: Visst är det bra! Kommer inte ihåg vem som hittade på det, men jag tror det var någon som besökte min hemsida när Bänkt flyttade in! :D