2009-10-29

En massa öl

Tidigare idag pratade jag med min syster i telefon. Hon hade en ledig dag men skulle ändå åka ut till sitt jobb eftersom det skulle "komma en massa öl".

Min syster är butikschef i en klädaffär, så jag förstod inte riktigt kopplingen mellan kläder och öl och varför det skulle komma så mycket öl just till hennes jobb. Visserligen ligger Systembolaget inte så långt från butiken, men ändå. Varför skulle syrran tvingas åka till sitt jobb på sin lediga dag för den skull? Kunde ingen annan ta hand om den? Hade ölen något att göra med min systers födelsedag som inträffar imorgon? När jag hunnit tänka allt det där insåg jag av resten hon berättade att det inte handlade om en massa öl, utan det var en massör som skulle komma till hennes jobb! Det är ju trevligt det också.

Ölen på bilden drack jag förresten upp i maj förra året när jag var och hälsade på min kompis i Tyskland, så den har ingenting med eventuella massörer att göra.

7 kommentarer:

Gun sa...

Haha, ja det var ju lite skillnad. Skönt med massage, kan förstå att hon åker dit fast hon är ledig.

Yvonne L sa...

Gun: Jag kan också förstå att hon åkte dit, det skulle jag också gjort! Jag skulle åkt dit för en massa öl också. ;0)

Gun sa...

Skulle jag också..;)

Godmorgon Yvonne, ha det bra idag:)

Egoinas mamma sa...

Näää, jag skulle skriva: Det var ju lite skillnad - men jag ser att det har Gun redan skrivit.. haha.
Sv: Chefen funderade på att lägga dit två bananer extra.. ;D
Dieten funkar även om man vill ned i vikt, påstås det. Jag fattar inget, för jag älskar fet mat etc, så det är ju perfekt!

Yvonne L sa...

Gun: Godmorgon/middag/kväll/natt!

Egoinas mamma: Du och Gun tänker nog för lika varandra! :D
Tänk så förvirrande det skulle bli med en hel bananstock! Sen är det så att mat utan fett är inte så gott.

Jenny sa...

Det e knasigt att höra fel ibland... :) Massage... låter trevligt det med fast jag gillar öl... :)

Yvonne L sa...

Jenny: Att höra fel kan bli hemskt förvirrande!