2009-10-10

Se dig omkring

Man ska se sig omkring när man är ute och går, och det gör jag. Oftast ser jag inte om jag möter någon jag känner, men jag lägger märke till andra saker istället.

Som till exempel tak. Vanliga tak med skorsten och tak med tinnar på! Detta finns mitt inne i Eskilstuna. Taket med tinnar är Assa Stenmans gamla lokaler, numera håller Mälardalens högskola till därinne. De tegelpannetäckta taken är husen i Fristadsreservatet.

Längs med ån på eftermiddagspromenaden var det så här fint, soligt och spegelblank yta på vattnet. På kvällspromenaden som jag tog när de där tre tv-programmen i förra inlägget visades gick jag mest och tänkte på att jag borde haft varmare vantar på mig. Fingrarna var lika kalla som frusna fiskpinnar när vi kom in. Inte speciellt skönt alls!

4 kommentarer:

Gun sa...

Det är så tråkit att det blivit så kallt! Det är bara att ta fram vinterkläderna..

Yvonne L sa...

Gun: Man vet ju att kylan kommer, men man blir ändå överraskad varje år. Vinterkläder tar upp en något för stor del av året!

Gun sa...

Sv: Jaa, det är den godisbutiken:)

Yvonne L sa...

Gun: Ser ut som de har mycket gott där! :0)